نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

شهرستان دورود رتبه نخست پرورش ماهی سردآبی کشور را دارد

۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۹:۵۱:۰۹
کد خبر: ۲۶۰۶۴۸
شهرستان دورود رتبه نخست پرورش ماهی سردآبی کشور را دارد
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس: لرستان رتبه نخست پرورش ماهی سردآبی را در بین استان‌های غیرساحلی دارد و شهرستان دورود نیز رتبه نخست استان را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان ، عباس قائد رحمت در جشن انقلاب اسلامی که با حضور حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در شهر دورود برگزار شد با بیان اینکه استان لرستان با وجود همه استعدادها و پتانسیل‌های موجود یکی از استان‎‌های محروم کشور به حساب می‌آید، گفت: متاسفانه از گذشته در این استان زیرساخت‌ها به درستی ایجاد نشده‌ است.

وی ادامه داد: یکی از مزیت‌های اصلی این منطقه آب است به نحوی که در استان لرستان بیشتر از بسیاری از نقاط کشور آب وجود دارد و از 120 میلیارد متر مکعب حجم روان‌آب‌های کشور حدود 12,8 میلیارد متر مکعب در استان لرستان و پنج میلیارد متر مکعب آن در شمال استان وجود دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه از این فرصت به اندازه کافی بهره‌مند نشده‌ایم، یادآور شد: سد مخزنی مروک دورود پس از گذشت 13 سال هفته گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور به افتتاح رسید که بیش از 47 درصد اعتبارات آن طی 2 سال گذشته جذب شده است.

وی با اشاره به پتانسیل بالای کشاورزی در شهرستان دورود یادآور شد: استان لرستان رتبه نخست پرورش ماهی سردآبی را در بین استان‌های غیرساحلی دارد و شهرستان دورود نیز رتبه نخست استان را در اختیار دارد.
 
قائد رحمت با اشاره به کیفیت بالای زردآلوی شهرستان دورود تاکید کرد: زردآلوی این شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود اما در این شهر از وجود یک سردخانه مناسب برای انبار محصولات کشاورزی محروم هستیم.
 
وی با اعلام خبر احداث پالایشگاه در شهرستان دورود یادآور شد: در شرایطی که خطوط انتقال نفت و گاز از استان لرستان عبور می‌کند، این استان تنها استان کشور است که از این خطوط بهره‌ای نمی‌برد به همین منظور با پیگیری‌های به عمل آمده موافقت لازم در خصوص اختصاص 150 هزار بشکه خوراک پتروشیمی به شهرستان دورود را گرفته‌ایم تا بزرگترین پالایشگاه نفت کشور با کمک بخش خصوصی در این شهرستان احداث شود.

نظر شما