معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان؛

تکریم از شهدای ورزشکار برنامه‌ای راهبردی در استان مرکزی است

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۷:۲۸:۵۸
کد خبر: ۱۲۳۸۴۵
تکریم از شهدای ورزشکار برنامه‌ای راهبردی در استان مرکزی است
حاج کریم گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری تجلیل و تکریم از خانواده شهدا ورزشکار یک برنامه مقطعی نیست بلکه یک برنامه راهبردی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اراک؛ معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با تشریح طرح شهدای ورزشکار گفت:در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری تجلیل و تکریم از خانواده شهدا ورزشکار یک برنامه مقطعی نیست بلکه یک برنامه راهبردی می باشد.
 
حاج کریم ادامه داد: تکریم از شهدا ورزشکار الگو سازی این عزیزان برای نسل جوان ورزشکار است که لزوماً مختص به یک برهه خاص نمی شود بلکه تأثیرگذاری آن بر همه دوره ها و بر همه اقشار ورزشکار است.

معاون فرهنگی و امور جوانان هدف اصلی از طرح تکریم از شهدا ورزشکار را تعمیم فرهنگ مبارزه و جهاد و تقویت روحیه شهادت طلبی و حماسه آفرینی در سایه ولایت مداری عنوان کرد.

وی ارائه اسوه های صبر،مقاومت و اخلاق را تکمیل کننده این هدف دانست.

ابوالفضل حاج کریم مخاطبین اصلی این طرح را جوانان و ورزشکاران در تمامی رده های سنی به تفکیک دختران و پسران عنوان کرد و گفت:اهداف فرعی این طرح برهمین اساس طراحی شده است.

حاج کریم اهداف فرعی این طرح را تأکید و تصریح بر اهمیت یاد شهیدان برای تقویت اخلاق حماسی،پایداری و تشویق جوانان بویژه ورزشکاران به قبول پاسداری از حریت و کرامت های انسانی،حفظ ارزش ها و دستاورد های انقلاب اسلامی،آگاهی نسل جوان از رشادت ها و جانبازی های حماسه آفرینان ورزشکار و ترویج سبک زندگی اسلامی براساس سیره شهدا ورزشکار عنوان کرد.

حاج کریم افزود:این برنامه به صورت منسجم در تمامی شهرستان های استان مرکزی برگزار می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد:درهمین راستا از ابتدا سال جاری برنامه های متنوعی با همین رویکرد برگزار شده است.

وی برگزاری همایش اخلاق در ورزش با رویکرد یادمان شهدا ورزشکار،گلباران مزار شهدا ورزشکار،بازدید و سرکشی از خانواده های شهدا ورزشکار در شهرستان های استان و برگزاری برنامه های گروهی زیارت قبور شهدا شاخص ورزشکار را ازجمله برنامه های این اداره کل در راستای اجرای طرح تکریم شهدا ورزشکار عنوان کرد.

وی در خاتمه گفت:در راستای تکریم از مقام شامخ شهدا ورزشکار و خانواده های آنها سال گذشته نیز مراسم های متنوعی از جمله یادواره شهدای ورزشکار اراک،گلباران مزار شهدا ورزشکار در استان و ... انجام گرفته است.

نظر شما