رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

حل معضل آلودگی هوای کلانشهر اراک یک اراده ملی و منطقه‌ای را می طلبد

۱۳۹۲/۰۷/۲۳ - ۱۳:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۴۴۶۱۷
حل معضل آلودگی هوای کلانشهر اراک یک اراده ملی و منطقه‌ای را می طلبد
دکتر معصومه ابتکار گفت:حل معضل آلودگی هوای کلانشهر اراک یک اراده ملی و منطقه‌ای را می‌طلبد و این امر تنها با مشارکت همه جانبه دولت و مردم شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مرکزی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: حل معضل آلودگی هوای کلانشهر اراک یک اراده ملی و منطقه ای را می طلبد و این امر تنها با مشارکت همه جانبه دولت و مردم شکل می گیرد.

معصومه ابتکار در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک، افزود: وجود یک اراده ملی و منطقه ای باعث خواهد شد تا با برگزاری جلسات متعدد و تصویب برنامه های جامع و کامل به معضل آلودگی هوای کلانشهر اراک بیشتر پرداخته شود تا با اجرایی شدن این برنامه ها بتوان شاهد هوایی پاک در کلانشهر اراک بود.

وی ادامه داد: تلاش خواهد شد تا در جلسات کلان زیست محیطی کشور برای کاهش آلودگی هوای 8 کلانشهر آلوده تصمیمات جدی اتخاذ شده و برنامه های اجرایی دقیق ارائه شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: عدم رعایت قوانین زیست محیطی در فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه به ضرر مردم و محیط زیست است و تنها سدی است که هزینه های گزافی را بر کشور متحمل می سازد.

ابتکار با عنوان نمودن این مطلب که رعایت قوانین زیست محیطی بسیار جدی است، تصریح کرد: تمام فعالیتهای ما اعم از اقتصادی، کشاورزی، درمانی، صنعتی، معدنی، رشد و توسعه ای و همچنین گسترش شهرها باید با محوریت محیط زیست باشد و تمامی استانداردهای زیست محیطی به‌خوبی در آنها رعایت شود.

وی بیان داشت: هر دستگاه اجرایی سهم خاصی در رعایت اصول و قوانین زیست محیطی دارد و هر کدام به فراخور فعالیت خود باید این قوانین را رعایت کرده تا آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: صندوق ملی محیط زیست ایران در آینده ای نزدیک تشکیل خواهد شد و این صندوق برای حمایت از محیط زیست در تمامی بخش ها فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ابتکار ابراز داشت: صندوق ملی محیط زیست ایران یک صندوق مالی برای ارائه تسهیلاتی است که به اجرای قوانین زیست محیطی کمک می کند و روند این فعالیت‌ها را آسان خواهد کرد.

وی اضافه کرد: هیات مجمع صندوق ملی محیط زیست ایران و همچنین هیات عامل این صندوق به‌زودی منصوب و اعلام خواهند شد و دولت نیز به لحاظ مالی و اعتباری این صندوق را حمایت خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پایان گفت: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در استان مرکزی بسیار فعال هستند و دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی باید در جهت حفظ و احیای محیط زیست با این سازمان‌ها همکاری گسترده ای داشته باشند.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز