طلبه کانادایی مقیم ایران در اراک

انقلاب‌اسلامی‌ایران بیداری اسلامی را در کشورهای دیگر به ارمغان آورد

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۷:۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۸۶
انقلاب‌اسلامی‌ایران بیداری اسلامی را در کشورهای دیگر به ارمغان آورد
حجت الاسلام دکتر شجاع علی‌میرزا در ˝ جشن جوانان و بیداری اسلامی˝ استان مرکزی گفت: ما با انقلاب اسلامی دین حقیقی را فهمیدیم و این به معنی بیداری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اراک، جشن جوانان و بیداری اسلامی که صبح امروز در سالن زیتون هلال احمر استان مرکزی برگزار شد، میزبان طلبه ای از کشور کانادا بود.

حجت الاسلام دکتر شجاع علی‌میرزا متولد کانادا دانش آموخته لیسانس فیزیک، فارغ التحصیل رشته کامپیوتر و همچنین فارغ التحصیل جامعه شناسی است که درحوزه علمیه قم علوم حوزوی را فرا گرفته است.

وی در مراسم جشن "جوانان و بیداری اسلامی" در سخنانی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان، تصریح کرد: ما قبل از انقلاب در کانادا هم مسلمان بودیم البته عملا مسلمان نبودیم و انقلاب اسلامی ما را زنده و بیدار کرد. ما با انقلاب اسلامی دین حقیقی را فهمیدیم و این معنی بیداری اسلامی است.

وی در ادامه افزود: دین و سیاست یکی هستند. دیانت ما همان سیاست است و سیاست ما همان دیانت است.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه برای جوانان امروز از هیچ نظر نباید کم گذاشت و باید به آنها بها داد، تصریح کرد: امروز در قم 3هزار طلبه درس می خوانند که 150نفر از آنها از کشورهای دیگر آماده اند.

دکتر شجاع علی‌میرزا با ذکر یکی از جملات معروف امام خمینی(ره) درباره ماهیت انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب ما انفجار نور بود و این یک انفجار ایرانی نبود بلکه یک انفجار اسلامی بود.

وی با اشاره به فضای ایران قبل از سقوط سلطنت پهلوی، گفت: ایرانِ قبل از انقلاب از لحاظ فرهنگ و صنعت یک ایران بسته بود، اما ایرانِ بعد از انقلاب آگاه تر و بیدار تر شده است.

حجت الاسلام شجاع علی‌میرزا با اشاره به قیام مردمی مصر و تونس افزود: در مصر و تونس باید پیش از اینها این اتفاق می افتاد و مسلمانان مصر باید خیلی زودتر به فکر انقلاب می افتادند.

وی با بیان اینکه هر حرکتی، هدف یا غرضی دارد، گفت: هدف ما رسیدن به نور است. اسلام نور است و مرز نمی شناسد و از مرزها رد می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز