مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی:

مهار آلایندگی هوای اراك نیازمند شناخت و مبارزه با منشا آلودگی است

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۸:۰۶:۰۰
کد خبر: ۸۶۸۷
مهار آلایندگی هوای اراك نیازمند شناخت و مبارزه با منشا آلودگی است
مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی در مراسم نواخته شدن زنگ هوای پاک در مدرسه ابتدایی دخترانه سما اراک ، گفت: هفته هوای پاك امسال با شعار هدفمندی یارانه ها، بهینه سازی مصرف انرژی و هوای پاك، برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، زنگ هوای پاک با همکاری سازمان آموزش و پرورش و اداره کل محیط زیست استان مرکزی ، در مدرسه ابتدایی دخترانه سما، وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی اراك نواخته شد.

بنا بر همین گزارش در این مراســـم كه بــــا كریم زاده؛ رییس سازمان آموزش و پرورش استان مرکزی، ملک حسینی؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی اراک، انصاری؛ مدیركل حفاظت محیط زیست استان مرکزی برگزار شد، آقا صادقی؛ معاون مدیریت و منابع انسانی استانداری مركزی، گفت: محیط زیست سالم ركن زندگی و دستیابی به توسعه پایدار است كه در قرآن مجید نیز بر این مهم تاكید شده است.

وی با توجه به این كه كودكان آینده سازان جامعه ما هستند و باید با یادگیری ریشه ای مباحث زیست محیطی به عنوان همیاران فعال محیط زیست عمل كنند، تصریح کرد: هوای پاك و محیط زندگی سالم سرمایه ای ارزشمند و بین نسلی است و همه آحاد جامعه باید با حساسیت در حفظ منابع طبیعی و طبیعت برای آیندگان كوشا باشند.

هم چنین در این مراسم، انصاری؛ مدیركل حفاظت محیط زیست استان مركزی، گفت: هفته هوای پاك امسال با شعار هدفمندی یارانه ها، بهینه سازی مصرف انرژی و هوای پاك، برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه افزود: آلودگی هوا یكی از مشكلات جدی و رو به رشد جوامع امروز است و شهر اراك نیز به دلیل شرایط اقلیمی خاص همجواری با كویر میقان و محاصره شدن با كوه از سه سمت، صنایع آلاینده متعدد و ترافیك سنگین خودورها از این معضل رنج می برد.
وی با توجه به این كه مهار آلایندگی هوای اراك نیازمند شناخت و مبارزه جدی با منشا تولید آلودگی است اظهار داشت: باید حساسیت لازم در این زمینه در تمامی سطوح جامعه به ویژه از سنین كودكی آغاز شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز، ضمن خیر مقدم و گرامیداشت هفته هوای پاك، گفت: اراك یك شهر صنعتی و جزو هشت شهر آلوده كشور است و در این زمینه لازم است كه با برنامه ریزی دقیق و با كمك گرفتن از علوم روز و تجربیات گذشتگان برای ارتباط هماهنگ با محیط زیست گام برداریم.

ملک حسینی تصریح کرد: در شهرهای امروزی به صورت افراطی انرژی استفاده
می شود كه باید به گونه ای برنامه ریزی كنیم كه حداقل مصرف انرژی، آب و ... را در شهرها داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در برنامه ریزی های امروز، توسعه پایدار به مفهوم نگه داری وضع موجود نیست؛ بلكه ارتقای شرایط زیست محیطی را باید مد نظر قرار دهیم و با محیط زیست ارتباط سازنده ای داشته باشیم نه ارتباطی كه موجب تخریب محیط زیست شود.

شایان ذكر است در این مراسم دانش آموزان به اجرای برنامه هایی از جمله سرود، عهد نامه هوای پاک، اجرای تئاتر با موضوعات زیست محیطی و اجرای برنامه به مناسبت نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی پرداختند.

لازم به توضیح است در حاشیه مراسم زنگ هوای پاک كه در مدرسه ابتدایی دخترانه سما اراک نواخته شد، نمایشگاهی با مضامین شهر پاکیزه، شهر آلوده، خانه روستایی، منطقه حفاظت شده هفتاد قله در استان مرکزی، کارگاه بازیافت و یادواره ماه محرم برگزار شد که مورد استقبال مسئولان شرکت کننده در مراسم قرار گرفت. 

 


نظر شما