مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

امروز مولفه‌های موفقیت در آموزش و پرورش مبتنی بر تحول بنیادین است

۱۳۹۱/۰۹/۰۱ - ۱۲:۳۸:۵۴
کد خبر: ۱۰۷۱۷۸
امروز مولفه‌های موفقیت در آموزش و پرورش مبتنی بر تحول بنیادین است
محمد علی امیری امروز مولفه‌های موفقیت در آموزش و پرورش مبتنی بر تحول بنیادین است.

به گزارش خبرنگار برنا از مازندران محمد علی امیری درجمع معلمان نمونه كشوری و مشاوران افتخاری آموزش و پرورش استان گفت: امروز مولفه‌های موفقیت در آموزش و پرورش مبتنی بر تحول بنیادین است.

مدیر كل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینكه آموزش و پرورش امروز كه سند آن بر پایه‌های مبانی نظری استوار است با گذشته متفاوت است، اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از این منظر سند پرافتخاری است كه به چگونگی تربیت انسان‌ها با تراز جمهوری اسلامی می‌پردازد و باید در آن انسان مطلوب و شایسته و متعهد تربیت گردد.

وی با اشاره به این كه آموزش و پرورش یک نهاد صرفا آموزشی نیست تصریح كرد: در سند تحول تدوین شده، آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی اجتماعی و مدرسه كانون فرهنگی و تربیتی بوده كه عهده دار تربیت دانش آموزان است.

امیری افزود: معلمان بزرگ و ارزشمند جامعه بزرگ را می‌سازند و اگر جامعه‌ای آرمانی و مطلوب می‌خواهیم باید یک انسان آرمانی و مطلوب بسازیم كه آن انسان مطلوب و آرمانی در مدرسه و توسط معلمان اندیشمند ساخته می‌شود.

مدیر كل آموزش و پرورش مازندران خاطر نشان كرد: تغییرات ناشی از پدیده جهانی شدن، تحولات گسترده علم و فناوری و ضرورت پاسخگویی هوشمندانه نظام تربیتی كشور به اقتضائات، ایجاب می‌کند نظام تعلیم و تربیت كشور نیز متناسب با آن، تحولاتی را به‌صورت بنیادین لحاظ کند.

امیری با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش استان در ماه اخیر گفت: استان مازندران رتبه اول كشور در شورای آموزش و پرورش، رتبه عالی در ستاد پشتیبانی و هماهنگی بسیج دانش آموزی، كسب رتبه اول و دریافت دیپلم افتخار از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد، كسب رتبه نخست ارزیابی عملكرد در حوزه فعالیت‌های 6.3.3 و سواد آموزی در سطح ادارات كل را به‌دست آورده كه همه این موفقیت‌ها از مدرسه به عنوان كانون تربیت، نشات گرفته است.

نظر شما