رییس دانشگاه آزاد اسلامی ساری خبر داد

ثبت چهار اختراع جدید از سوی دانشگاه آزاد اسلامی ساری

۱۳۹۱/۰۹/۰۱ - ۱۳:۰۱:۳۹
کد خبر: ۱۰۷۱۸۰
ثبت چهار اختراع جدید از سوی دانشگاه آزاد اسلامی ساری
جلسه شورای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی ساری با حضور نیاز آذری رییس دانشگاه آزاد اسلامی ساری و اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، در این جلسه ابتدا نیاز آذری طی سخنانی حضور قریب ۱۰ هزار دانشجو را در دانشگاه آزاد اسلامی ساری فرصتی مناسب برای كشف استعدادهای سرشار جوانان در زمینه‌های مختلف دانست و تاكید كرد باشگاه پژوهشگران جوان نقش مهمی در تقویت و تولید علمی و شناسایی استعدادهای درخشان و هدایت آنان برای تولید علم و اختراع دارد.

در ادامه این جلسه عباس رضایی مدیر پژوهش و رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد ساری عملكرد شش ماهه باشگاه را در زمینه‌های مختلف ارایه کرد و گفت: تعداد ۲ طرح پژوهشی از سوی اعضای باشگاه به اتمام رسیده و یک طرح پژوهشی دیگر در حال انجام است و در سال جاری ۴ اختراع جدید توسط اعضای باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد ساری به ثبت رسیده است.

وی برگزاری ۲ كارگاه روش شناسی تحقیق و مقاله نویسی به زبان فارسی را را از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال جاری اعلام و تصریح کرد: ۲ كارگاه آموزشی مقاله نویسی به زبان انگلیسی و جست‌وجوی اینترنت نیز از دیگر برنامه‌های آموزشی این باشگاه است كه در شش ماه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

در ادامه ربانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ساری تشكیل كارگروه‌های علمی و پژوهشی با حضور اعضای باشگاه با توجه به رشته‌های تحصیلی و علائق دانشجویان را متذكر شد و گفت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و سخنرانی‌های علمی، بازدیدهای علمی از مراكز صنعتی، اجرایی و تحقیقاتی و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و دستاوردهای اعضای باشگاه و فعال سازی اتاق فكر می‌تواند در انتقال تجارب بسیار موثر باشد.

در ادامه این جلسه ۲ تن از اعضای مخترع باشگاه پژوهشگران جوان واحد ساری با حضور در جلسه شورا به بیان ویژگی‌ها و امتیازات اختراع خود پرداختند در این جلسه محمد رضا نجاتی مقدم و حسین نجاتی مقدم اهداف و امتیازات طراحی و ساخت دستگاه امتیاز دهی تكواندو را تشریح کردند.

محمد رضا نجاتی مقدم با اشاره به ویژگی‌های اختراع جدید گفت: ارتباط بدون سیم هندست با رایانه‌ها، شارژ۵۰۰ ساعته هندست‌ها، ابعاد كوچک سیستم و حمل و نقل آسان آن، قابلیت نصب نرم افزار در تمامی سیستم‌های عامل، نمودار آنالیز داوری، تنظیم رزولیشن دستی نرم افزار در تمامی مونیتورها، قابلیت در سیستم پومسه تكواندو و استفاده از سیستم‌های روز دنیا از مهمترین امتیازات و كاربردهای این اختراع جدید است.

وی تاكید كرد: در این اختراع با به‌كارگیری جدید ترین سیستم‌های روز دنیا خطای داوری به شدت كاهش یافته و بخش آنالیزگر داوری و تشخیص خطای دستگاه نیز برای ارزیابی داوری بسیار مفید است. 

گفتنی است در این جلسه در مورد بخشنامه جدید باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، تشویق مقالات اعضای باشگاه و انتخاب عضو برتر باشگاه در سال ۹۱ نیز بحث و تبادل نظر شد و تصمیماتی گرفته شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز