معاون برنامه ریزی استاندرای مازندران خبر داد

استفاده از ظرفیت سایر استان‌ها در تأمین مواد غذایی استفاده كنیم برای کاهش قیمت تمام شده كالا

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۷:۴۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۳۸۵
استفاده از ظرفیت سایر استان‌ها در تأمین مواد غذایی استفاده كنیم برای کاهش قیمت تمام شده كالا
ولی الله فرزانه گفت: باید از ظرفیت سایر استان‌ها در تأمین مواد غذایی هم استانی‌های خود استفاده كنیم تا قیمت تمام شده كالا در مازندران نیز كاهش یابد.

به گزارش خبرنگار برنا در مازندران، ولی الله فرزانه، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار در پانزدهمین جلسه كمیسیون تنظیم بازار استان بر ایجاد فرآیند تثبیت قیمت اجناس در بازار توسط دستگاه‌های متولی تأكید كرد و گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز از 15 اسفند تا 25 فروردین سال آینده در استان فعال خواهد شد تا به شكایات و گزارش‌های مردمی رسیدگی به موقع صورت گیرد.

وی با اشاره به عرضه روزانه 50 تا 60 تن مرغ منجمد به بازار شهرهای استان، تصریح كرد: با توجه به تقاضای بازار تاكنون یک هزار و 500 تن گوشت مرغ از محل ذخیره سازی به بازار تزریق شد.

فرزانه از راه اندازی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم كالا در شهرهای ساری، آمل و بابل در روزهای گذشته خبر داد و افزود: یک‌هزار تن گوشت قرمز منجمد برای رفع نیاز استان در نظر گرفته شده است كه تاكنون نیمی از آن وارد مازندران شده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خواستار تعیین قیمت تمام شده كالاهای اساسی به‌ویژه گوشت قرمز و مرغ در مازندران شد و بیان داشت: فروش بالاتر از قیمت تمام شده اجناس گران فروشی محسوب می‌شود كه با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینكه مازندران نقش اساسی در تأمین مركبات به‌ویژه پرتقال مصرفی سایر استان‌های كشور را دارد، تصریح كرد: باید از ظرفیت سایر استان‌ها در تأمین مواد غذایی هم استانی‌های خود استفاده كنیم تا قیمت تمام شده كالا در مازندران نیز كاهش یابد.

فرزانه مشاركت صنوف را عامل كاهش قیمت‌ها اعلام كرد و گفت: با مشاركت بازاریان و اصناف می‌توان در كنترل و ثبات بازار موفق بوده و تأثیر آن را در جامعه مشاهده كرد.

فرزانه قیمت برخی اقلام مانند مركبات و میوه‌جات را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با هرگونه افزایش خودسرانه قیمت اقلام برابر قانون برخورد خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز