در شش ماه نخست سال جاری صورت گرفت؛

کاهش ۱۸ درصدی حمل بار توسط راه آهن شمال نسبت به سال گذشته

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۵:۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۴۳۴۷۳
کاهش ۱۸ درصدی حمل بار توسط راه آهن شمال نسبت به سال گذشته
مدیر کل راه آهن شمال گفت: بار حمل شده توسط راه آهن شمال نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش 18درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، در شش ماهه اول سال جاری راه آهن شمال موفق شد بیش از 662 هزار تن انواع بارهای مختلف را با به‌کارگیری بیش از دوازده هزار دستگاه واگن های باری راه آهن جابه‌جا کند.

این میزان بار حمل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش 18درصدی برخوردار بوده است و شامل 587 هزار تن بار وارد شده به مناطق شمال کشور، قریب به 46 هزار تن بار صادر شده به دیگر استان ها و بیش از 29 هزار تن بارهای جابه‌‎جا شده در سطح استان های مازندران و گلستان است.

مدیر کل راه آهن شمال ضمن اعلام مطلب فوق و با اشاره به ضرورت جذب بارهای بیشتر از کارخانجات و مراکز تولیدی گفت: بارهایی که معمولاَ توسط راه آهن شمال حمل می شود عموماً شامل مواد سوختی از جمله گازوئیل و نفت کوره، کود های شیمیایی، ذغال سنگ، غلات، گاز مایع، ماشین آلات و روغن های خوراکی بوده كه به سایر مناطق کشور حمل می‌شوند.

وی افزود: جابه‌جایی این میزان بارحمل شده مجموعاً توسط 12هزار و 26 دستگاه واگن‌های باری راه آهن صورت پذیرفت.

یوسف گران پاشا خاطر نشان کرد: میزان باری که راه آهن شمال در شش ماهه اول امسال حمل نمود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 18درصد کاهش داشته است که البته این کاهش صرفاً به دلیل افزایش چشمگیر بارهای حمل شده سال قبل بوده است .

وی افزود: در سال 91 میزان حمل بار راه آهن شمال براساس برنامه ابلاغی راه آهن جمهوری اسلامی یک میلیون و 252 هزار تن بوده در صورتیکه میزان بارحمل شده توسط این ادره کل 1 میلیون و 529 هزار تن بوده بنابراین در سال جاری که میزان حمل بار راه آهن شمال براساس برنامه ابلاغی 1 میلیون و 700 هزار تن است.

گران پاشا در پایان خاطر نشان کرد که روند حمل بار در سال های اخیر روند بسیار خوب و مثبتی بوده به‌طوریکه از رقم 780 هزار تن در سال 84 به 1 میلیون و 529 هزار تن در سال 91 رسیده و امیدواریم درسال جاری نیز این روند حفظ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز