علیخانی خبر داد؛

بهبود فرآیند تولید نان ظرف دو ماه آینده

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۸:۳۸:۰۰
کد خبر: ۵۴۶
بهبود فرآیند تولید نان ظرف دو ماه آینده
معاون وزیر بازرگانی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران درباره نحوه قیمت‌گذاری نان گفت: فرآیند تولید نان تا دو ماه آینده بهبود می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، حمید علیخانی معاون وزیر بازرگانی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران درباره نحوه قیمت‌گذاری نان گفت: قیمت‌گذاری در کمیته‌ای زیر نظر استاندار هر استان صورت می‌گیرد.

وی استاندار، فرماندار، نمایندگان تعزیرات آرد و نان، سازمان بازرگانی، اتحادیه‌ها و صنوف مرتبط و شرکت منطقه‌ای غلات را اعضای کمیته نرخ‌گذاری نان اعلام کرد و افزود: فرآیند قیمت‌گذاری با توافق و رضایت بین اعضای این کمیته انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید بر اینکه عوامل موثر بر قیمت نان به صورت دقیق مشخص‌، بررسی و آنالیز شده است، ادامه داد: وزارت بازرگانی همواره دنبال حمایت توأمان از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده بوده است.

علیخانی تولید نان را یک فعالیت اقتصادی دانست و گفت: برای سامان‌دهی این فعالیت باید در صدد کاهش ضایعات، افزایش کیفیت و بهبود ارزش‌ تغذیه‌ای این محصول باشیم تا بدین وسیله با رعایت حقوق تولیدکننده، رضایت مصرف‌کنندگان نیز از نان حاصل شود.

وی با اشاره به پرداخت یارانه 4هزار میلیارد تومانی به بخش گندم، آرد و نان، اظهار داشت: علی‌رغم پرداخت این میزان یارانه به دلیل ساختار معیوب، مصرف‌کننده از شرایط موجود ناراضی است.

معاون وزیر بازرگانی، پرداخت یارانه به شیوه قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها‌ را زمینه‌ساز ایجاد انحصار، رانت و فساد دانست و تصریح کرد: پرداخت یارانه نان به خود مصرف‌‌کننده سبب می‌شود تا مردم مدیریت مصرف را به خوبی انجام دهند.

علیخانی میزان ضایعات نان را 5/7 تا 18درصد تولید دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به یارانه 4هزار میلیارد تومانی، چنانچه یک درصد از میزان ضایعات نان کاهش یابد، صرفه‌جویی بسیار بزرگی در این بخش صورت می گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز