سرپرست دانشگاه مازندران:

بسیج حركت مردمی، پویا، خودجوش و برآمده از تفكر حضرت‌امام(ره) است

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۹:۳۹:۰۰
کد خبر: ۵۵۱
بسیج حركت مردمی، پویا، خودجوش و برآمده از تفكر حضرت‌امام(ره) است
دكتر احمد احمدپور گفت: بسیج حركت مردمی، پویا، خودجوش و برآمده از تفكر حضرت امام(ره) است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، سرپرست دانشگاه مازندران در همایش بسیج، بصیرت و سیاست های اقتصادی دولت با بیان این موضوع كه هفته بسیج فرصت مغتنم و گرانبهایی برای توجه خاص همه نیروهای انقلاب و اسلام به خصوص اساتید بسیجی و تبیین اهداف، رسالت، مأموریت، خدمات و اولویت های بسیج برای آحاد مردم جامعه و علاقه مندان به نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: بسیج در دوران دفاع مقدس تجسم غیرت واقعی یك ملت بود، بسیج همان شجره طیبه ای است كه دشمنان اسلام و انقلاب بارها در صدد قطع و نابودی آن برآمدند اما هرچه در این راه تلاش كردند كمتر نتیجه گرفتند و در جبهه های هشت سال دفاع مقدس نیز این بسیج بود كه روح مقاومت را دمید و تجسم غیرت ملتی بود كه آرمان های خود را در حوادث صدر اسلام و عاشورا جست‌وجو می كرد و با فرهنگ ایثار و شهادت آنچنان حماسه ای آفرید كه دوست و دشمن را حیرت زده كرد.

وی با اشاره به اینكه بسیج یك تفكر، عقیده، آرمان و یك فرهنگ است افزود: در حقیقت بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است كه برای دفاع از كیان نظام و ارزش های انقلاب یك ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و هست و رسالت بسیج در آن مقطع حضور در میدان نبرد و جنگ فیزیكی در مصاف با دشمن مورد حمایت قدرت های غرب و شرق بود كه با اتكا به قدرت لایزال الهی و ایمان راسخ بسیجیان با ایثارگری ها و از جان گذشتگی های خود سرافرازانه مبارزه و پیكار کردند و به پیروزی های چشمگیری دست یافتند.

دكتر احمدپور در ادامه اظهار داشت: رسالت بسیج در حال حاضر به مراتب سنگین تر از گذشته است و امروز رسالت بسیج مقابله با تهاجم فرهنگی قدرت های غربی در قالب جنگ نرم است كه امیدواریم با هوشیاری و درایت بسیجیان به خصوص اساتید بسیجی این تهاجم فرهنگی خنثی شود.

وی خطاب به شركت كنندگان در این همایش بیان كرد: دوستان دانشگاهیم استحضار دارید كه جنگ نرم روشی است كه دشمن با تغییر خاكریز خود بعد از جنگ هشت ساله در كشور ایجاد كرده است و با روی آوردن به تهاجم فرهنگی جبهه جدیدی به سوی جوانان عزیز ما در این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی گشوده است و این جنگ، جنگ بسیار خطرناك و حادثه سازی است كه ما باید آماده تر از گذشته آماده رویارویی با دشمن در عرصه فرهنگی باشیم.

دكتر احمدپور با بیان اینكه توزیع سی دی های مستهجن و كالاهای فرهنگی ضد اخلاقی و ضد دینی در بین جوانان و نوجوانان در شهر و روستا، دانشگاه ها و مدارس برای ما مشكلاتی ایجاد كرده است تصریح كرد: دشمن امروز قلب جوانان ما را نشانه گرفته تا به جای گذاشتن تخم معنویت در آن تخم نفاق و انحراف را بكارد و آنها را از میدان اصالت و ارزش های انقلاب و روند فعالیت های علمی و پژوهشی در محیط مقدس دانشگاه دور سازد.

سرپرست دانشگاه با بیان این مطلب كه ما باید به امور فرهنگی در دانشگاه توجه جدی داشته باشیم بیان كرد: ما باید از دوباره كاری ها و موازی كاری ها به شدت پرهیز كنیم و در این راستا بسیج اساتید با مهندسی فرهنگی می تواند محوریت انجام كار فرهنگی بر اساس ایده های جدید را به عهده گیرد و برای محتوا و غنای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد محیط های سالم در محیط مقدس دانشگاه تلاش جدی کند.

دكتر احمدپور در خصوص نقش بسیج اساتید در افزایش توان علمی كشور اذعان داشت: ما باید در راستای افزایش توان علمی كشور كه بسیج اساتید نقش محوری در آن دارد و در افزایش تولید علم نقش جدی و قابل قبولی را داشته باشیم و سهم خود را در كشور بالا ببریم تا قدرتمندانه در عرصه علمی جهان نظام جمهوری اسلامی را به اوج افتخار و اقتدار برسانیم تا به عنوان نماینده كشورهای اسلامی در تمام مجامع جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی همچنین ادامه داد: امروز بسیج باید در راه بصیرت علمی و دینی در دانشگاه ها قدم جدی و مستحكم بردارد و این وظیفه ما به عنوان بسیجی در قالب بسیج اساتید است. بنابر این گسترش و معرفی بسیج و اهداف آن در دانشگاه ها از ضروریات است كه باید توسط بسیج اساتید بطور جدی پیگیری شود.

سرپرست دانشگاه در پایان سخنان خود گفت: بنده به عنوان مسوول بسیج اساتید دانشگاه مازندران به كمك دوستان به امید خداوند در راستای ارزش گذاری و معرفی بسیج اساتید در دانشگاه برای دستیابی به اهداف والا و مهم بسیج به عنوان یك سرباز در خدمت نظام اسلامی خواهم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز