مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی مازندران:

دو خوشه صنعتی جدید در مازندران ایجاد می‌شود

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۶:۰۷:۰۰
کد خبر: ۸۱۷۸
دو خوشه صنعتی جدید در مازندران ایجاد می‌شود
مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی مازندران از ایجاد دو خوشه صنعتی جدید در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران و به نقل از  روابط عمومی شركت شهرك های صنعتی مازندران، ابراهیم گوهردهی از تكمیل مرحله مقدماتی و مطالعات دو خوشه صنعتی جدید در استان مازندران، خبر داد.
 
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی مازندران گفت: خوشه های صنعتی جدید شامل خوشه صنعتی قزل آلا در آمل و خوشه صنعتی گل و گیاه زینتی در نوشهر و چالوس می شود.
 
گوهردهی در ادامه افزود: خوشه های صنعتی قزل آلا و گل و گیاه زینتی، افزون بر دو خوشه صنعتی ادوات كشاورزی و مبلمان و مصنوعات چوبی است كه در شهرستان های جویبار و بابل درحال توسعه هستند.
 
وی تصریح كرد: توسعه خوشه های صنعتی به عنوان یك استراتژی جدید صنعتی مورد توجه برنامه ریزان صنعت قرار گرفته و از برنامه های مهم راهبردی سازمان صنایع كوچك و شهرك هـای صنعتی ایران محسوب می شود.
 
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی مازندران بیان داشت: با توجه به ظرفیت های صنعتی در استان مازندران، مطالعه و شناسایی خوشه های جدید، متناسب با توانمندی های نقاط مختلف استان، در دستور كار قرار گرفته است و شركت شهرك های صنعتی مازندران برای ارتقا فعالیت صنایع كوچك در استان، از ایجاد و توسعه خوشه های صنعتی جدید حمایت می کند.
 
سید مصطفی موسوی معاون صنایع كوچك نیز در ادامه با اشاره به مزایای خوشه های صنعتی جدید گفت: استان مازندران با تولید 14 درصد ماهی های سردابی، رتبه دوم و با دارا بودن بیش از 580 هكتار سطح زیر كشت گل و گیاه، رتبه سوم در كشور را به خود اختصـاص داده است.
 
وی گفت: این دو خوشه صنعتی جدید، به دلیل وجود60 تولید كننده ماهی قزل آلا و 370 تولید كننده انواع گل و گیاه زینتی در استان، مطالعات مقدماتی- شناختی در این زمینه انجام شده است.
 
موسوی بیان داشت: لازم به توضیح است كه خوشه صنعتی ادوات كشاورزی جویبار، به عنوان اولین خوشه صنعتی كشور و برترین خوشه صنعتی، معرفی شده است.

نظر شما