معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

نوروز ۹۰ تجلی احیای فرهنگ بومی در مازندران است

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۶:۳۲:۰۰
کد خبر: ۸۱۹۱
نوروز ۹۰ تجلی احیای فرهنگ بومی در مازندران است
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: با احصای آیین‌ها و آداب و رسوم سنتی از گوشه و کنار استان، نوروز ۱۳۹۰ تجلی‌گاه احیا و نمایش فرهنگ بومی مازندران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی استانداری، هادی ابراهیمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار در جلسه ستاد گرامیداشت جشن جهانی نوروز با اشاره به ثبت این میراث فرهنگی کشور در سازمان ملل، گفت: پیوند با آموزه ها و باورهای دینی و اعتقادی، دلیل اصلی ماندگاری این میراث ملی و باستانی است.

وی افزود: آئین ها و سنت های کهن و خرده فرهنگ های بسیار زیبا و متنوعی در زمینه جشن نوروز در نقاط مختلف استان وجود دارد که باید آنها را به نسل امروز معرفی کرد.

ابراهیمی با اشاره به زندگی ماشینی دنیای امروز و فاصله گرفتن از ارزش های کهن، خاطرنشان کرد: جشن جهانی نوروز می تواند بهترین فرصت برای دمیدن حیات دوباره به کالبد سنت ها باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه دولت برای شادابی و نشاط مردم برنامه دارد، تصریح کرد: جشن نوروز بهترین آغاز برای اجرای پروژه نشاط اجتماعی است.

ابراهیمی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست تا به عنوان متولیان برگزاری جشن نوروز در مازندران، از گروه ها و موسسات فرهنگی برای ارایه برنامه های خود دعوت کنند.

وی ادامه داد: با جمع آوری همه برنامه ها و انجام کار کارشناسی، جشن بزرگ و فاخری در استان به مناسبت نوروز برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بیان داشت: این ستاد باید در تمام شهرستان ها و به ریاست فرمانداران تشکیل شود تا ضمن شناسایی، به احیای خرده فرهنگ های سنتی همه نقاط استان در زمینه نوروز بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز