خطیب جمعه ساری

جوانان ازدواج عاقلانه و زندگی عاشقانه را الگوی خود کنند

۱۳۹۰/۰۸/۰۶ - ۱۶:۴۷:۰۱
کد خبر: ۸۴۲۶۴
جوانان ازدواج عاقلانه و زندگی عاشقانه را الگوی خود کنند
آیت‌الله نورالله طبرسی گفت: جوانان باید عاقلانه و عاشقانه زندگی کردن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی، خطیب جمعه ساری در خطبه‌های نماز جمعه امروز با بیان اینكه امام جواد(ع) جوان‌ترین امام بوده‌اند، اظهار داشت: هیچ ولادتی مانند ولادت این امام برای شیعه، اعظم و پربركت نبوده است.

وی با اشاره به اینكه این امام تمام شاخص‌های لازم را برای الگو بودن جوانان در همه زمان‌ها دارند، خاطر نشان كرد: نباید جوان‌های ما الگوهای خود را در اینترنت، سایت‌ها و غرب جستجو كنند.

آیت‌الله طبرسی، با بیان اینكه از امام جواد(ع) می‌خواهیم تا از خدا بخواهد به جوانان ما حیا، عفت و عاقبت‌بخیری عنایت فرمایند، گفت: اگر جوانان ما از این امامان(ع) الگو بگیرند، در مقابل دشمنان واكسینه می‌شوند.

وی با اشاره به اینكه ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) باید الگوی تمام ازدواج‌ها باشد، تصریح كرد: ازدواج‌های رنگین و سنگین به جز بدبختی چیزی به دنبال ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران، با بیان اینكه برگزاری مراسم ازدواج در مكان‌های بزرگ و با قیمت بالا و با تجملات، ضمانت خوشبختی نیست، خاطر نشان كرد: هر چه مراسم‌ها ساده‌تر باشند، ریشه‌های استحكام زندگی نیز محكم‌تر خواهند بود.

خطیب جمعه ساری، با اشاره به همكاری مردم با ماموران سرشماری تاكید كرد: ارایه اطلاعات درست به ماموران سرشماری باعث برنامه‌ریزی مسوولان برای زندگی بهتر فرزندان ما خواهد بود.

آیت‌الله طبرسی، با انتقاد از اینكه چرا آمار طلاق در كشور روزبروز بالاتر می‌رود، یادآور شد: بیشترین مراجعه‌كنندگان به دادگاه‌ها برای مسایل و مشكلات خانوادگی می‌باشد كه جای تاسف دارد.

وی، با بیان اینكه نباید تمام مشكلات زندگی را به مسایل مادی ربط دهیم، اضافه کرد: در هر زندگی ممكن است مشكلاتی پیش بیاید كه لازم است زن و شوهرها با سعه صدر و تحمل آنها را پشت‌سر بگذارند.

خطیب جمعه ساری، همچنین با اشاره به اینكه جوانان ما باید شهید فهمیده و مانند او را الگوی خود قرار دهند، خاطر نشان كرد: مكتب ما، مكتب فداكاری و ایثار است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران، همچنین با بیان اینكه جنبش بیداری اسلامی و وال‌استریت كمر غربی‌ها را شكسته است، افزود: به ادعای كارشناسان و سران دیگر كشورها فقط رهبر انقلاب بوده‌اند كه وضعیت امروز جهان را پیش‌بینی نموده بوده‌اند كه نشان از بصیرت و خدایی بودن مومن است.

آیت‌الله طبرسی در پایان سخنان خود افزود: مردم آمریكا، اروپا و دیگر كشورها در اعتراضات خود موفق و پیروز خواهند شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز