بازدید معاون حفاظت و بهره برداری شركت مدیریت منابع آب از سد جگین؛

مدیریت مصرف باید در سرلوحه كارهای بخش آب وزارت نیرو قرار گیرد.

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۸:۰۶:۰۹
کد خبر: ۱۶۳۰۸۳
جهانگیر حبیبی گفت: با توجه به خشكسالی‌‌های طولانی در هرمزگان باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف به‌ویژه در بخش آب شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، جهانگیر حبیبی افزود: در كنار بهره برداری از سدها و تاسیسات آبی، به نگهداری و حفاظت از این تاسیسات توجه جدی شود.

وی تعداد سدهای در حال بهره برداری كشور را 364 سد اعلام كرد وگفت: از این تعداد 3 سد در استان هرمزگان واقع شده كه ایمنی، پایداری و علاج بخشی این سدها باید در دستور كار آب منطقه ای قرار گیرد.

وی همچنین خواستار كد ویژه تحت عنوان ایمنی، پایداری و علاج بخشی برای پایش سدها در وزارت نیرو شد.

حبیبی به جایگاه سدسازی در كشور اشاره كرد و گفت: به دلیل همزمان نبودن میزان روان آب های جاری با نیازهای آبی ما، ساخت سدهایی نظیر جگین و گابریك در مناطقی نظیر جاسك و بشاگرد به عنوان سازه های ذخیره و تنظیم كماكان باید در كشور ادامه یابد.

معاون حفاظت و بهره برداری شركت مدیریت منابع آب پس از بازدید دو روزه، در نشست هم اندیشی با حضور مدیرعامل، معاون، مدیران و كارشناسان حفاظت آب منطقه ای هرمزگان، با اشاره به اهمیت و نقش مشاوران و پیمانكاران در زمان مطالعه و اجرای طرح‌های بخش آب و به ویژه سدسازی، خواستار دقت كافی در انتخاب آنها شد و افزود: در زمان بهره برداری هم این مشاوران و پیمانكاران باید جوابگوی نیاز آب منطقه ای ها باشند.

حبیبی با بیان این واقعیت كه درآمد حاصل از فروش آب تناسبی با هزینه های نگهداری و بهره برداری از سدها و تاسیسات آبی ندارد، تاكید كرد: برای بهبود و بهربرداری از این تاسیسات نیاز به منابع اعتباری بیشتری داریم كه باید از منابع دولتی كمك بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز