سمپوزیوم فولاد ۹۲ ظرفیت‌های فولادی هرمزگان را به خوبی بیان کرد

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۴:۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۶۹۵۰۹
سمپوزیوم فولاد ۹۲ ظرفیت‌های فولادی هرمزگان را به خوبی بیان کرد
چند وقتی است با توجه به اینکه بازرگانی بودن هرمزگان جوابگوی نیازهرمزگان نبوده است و آنگونه که بایداستان پیشرفت نداشته صنعتی شدن به عنوان درمان این معزل به میان آمده است.

در این میان بار این مهم را صنایع استان از قبیل صنایع فلزی، کشتی سازی و ... به دوش می کشند به مراتب صنایع استان همچون مارخانه فولاد هرمزگان جنوب ثابت کرده اند که در صورت اعتماد مسوولان به خوبی پاسخگوی اعتماد آنها هستند و عملکرد این صنایع در سال های اخیر مهر تاییدی بر این موضوع است.

استان هرمزگان ثابت کرده است که ظرفیت والایی در صنایع فولاد سازی دارد که شناسندن این ظرفیت ها نیازمند فراهم سازی بسترهای معرفی و عرضه ظرفیت ها به صورت همایش، نمایشگاه، سمپوزیوم، فستیوال و ...است که در این ایام استان هرمزگان بدون هزینه دولتی شاهد برپایی سمپوزیوم فولاد 92 که یکی از بزرگترین سمپوزیوم های کشور است.

سمپوزیوم فولاد 92 که در دو بخش ارائه مقالات علمی و نمایشگاه با حضور 250 شرکت داخلی و خارجی و حدود 700 نفر از مدیران، کارشناسان، صنعتگران و دانشجویان صنعت فولاد و صنایع وابسته در بندرعباس و به میزبانی پیشرفته‌ترین کارخانه فولاد کشوریعنی شرکت فولاد هرمزگان ششم و هفتم اسفندماه سال جاری همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان در حال برگزاری است به بهترین شکل ظرفیت های استان را جهت تبدیل به قطب صنعت فولاد کشور به نمایش می‌گذارد.

این درحالیست که رئیس جمهور نیز در سخنان خود در جمع مردم هرمزگان از این استان به عنوان قطب فولاد کشور در آینده ای نزدیک یاد می کند.

و حیف است حال که چنین ظرفیتی در استان هرمزگان که می تواند نقش مهمی در رشد و توسعه استان داشته باشد نمایان شده است مورد توجه قرار نگیرد و صنایع بستر ساز این اتفاق مهم مورد حمایت قرار نگیرند.

همچنین در این سمپوزیوم که اتفاقی خوشایند در استان هرمزگان است صنایع و خوشه های استان هرمزگان می توانند علاوه بر تعامل بیشتر با صنایع دیگر نقاط کشور ارتباز یابند و امید است با حمایت مسیولین بازخورد این سمپوزیم به سوی رفع چالش های پیش رو صنایع فولادی استان و جذب سرمایه گذاران برای ارتقای دیگر صنایع استان سوق یابد .


از آنجایی که برگزاری سمپوزیوم یا گرد هم آیی تخصصی با سخنرانی، بحث و گفتگوهای گروهی درباره موضوع های ویژه و از پیش تعیین شده پیرامون جستارهای علمی،صنعتی و غیره با نتیجه گیری در پایان همراه است که بی شک در این نتیجیگری ها تخصصی ترین نیجه ها در رفع معزلات پیش رو صنعت فولاد استان و کمکی بزرگ برای رسیدن به هدف متعالی تبدیل هرمزگان به قطب فولاد و رویکرد صنعتی شدن استان است لذا امید آن می رود هر هرمزگان و در هر جایگاهی در راستای هرچه با هدف ،مناسب و درخورتر برگزار شدن این سمپوزیوم گام بر دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز