معاون بهره برداری شرکت صدر فولاد اصفهان:

مستقر شدن شرکت‌های فولادی در ساحل، توان رقابت خارجی را بالا می‌برد

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۷:۲۳:۴۰
کد خبر: ۱۶۹۸۲۳
مستقر شدن شرکت‌های فولادی در ساحل، توان رقابت خارجی را بالا می‌برد
معاون بهره برداری (اجرایی) شرکت صدر فولاد اصفهان گفت: مستقر شدن شرکت های فولادی در ساحل، توان رقابت خارجی فولاد تولید شده در داخل را بالا می برد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهدی سلطانی در حاشیه نمایشگاه سمپوزیوم فولاد 92، با بیان اینکه برگزاری سمپوزیوم ها و همایش های فولادی در قدم نخست سبب همگرایی و آشنایی دست اندرکاران شرکت مخلتف در این حوزه می شود، اظهار کرد: این می تواند سبب توسعه صنعت فولاد شود چراکه انتقال تجربیات و نزدیکی مدنظر در زمان و هزینه کمتری محقق می شود.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش ها می تواند به معرفی شهرها و مراکزی که تاکنون فعالیت های فولادی نداشته و یا تازه وارد این حوزه شده اند، نیز نقشی تاثیر گذار داشته باشد.

معاون بهره برداری (اجرایی) شرکت صدر فولاد اصفهان اظهار کرد: ارائه مقالات علمی نیز در سمپوزیوم ها سبب توسعه مبحث فناوری تولید در این راستا به واسطه ارتباط بیشتر با مراجع دانشگاهی می شود.

سلطانی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر وی در مورد سرمایه گذاری شرکت های فولادی در حاشیه سواحل و آب‌های آزاد و نسبت این سرمایه گذارای به مناطقی که دسترسی به آب‌های آزاد ندارند، افزود: این یک واقعیت است که برخی از استان ها پتانسیل لازم را برای توسعه صنایع فولادی به دلیل عدم برخورداری از امکانات مناسب ندارند.

وی گفت: اما سرمایه گذاری در استانهای ساحلی از جمله هرمزگان که دسترسی آسان و کم هزینه در آنها به آبهای آزاد و انرژی فراهم است می توان انتخاب اول برای سرمایه گذاری ها باشد.

این فعال در حوزه صنعتی یادآور شد: امکاناتی که استانی همانند هرمزگان همانند دسترسی آزاد به آب های آزاد وجود دارد علاوه بر کاهش هزینه حمل برای صادرات می تواند دسترسی به خرید ضایعات از خارج نیز کمک کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: بهتر است که طی سال های آینده زمان برگزاری سمپوزیوم ها بیشتر شود تا دست اندرکاران شرکت های حاضر شده در سمپوزیوم ها بتوانند فرصت بیشتری برای بهره گیری از فرصت پیش آمده داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز