معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری هرمزگان:

ایجاد نهضتی اجتماعی در هرمزگان به‌منظور ارتقای سلامت

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۳:۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۳۸۳
ایجاد نهضتی اجتماعی در هرمزگان به‌منظور ارتقای سلامت
صالح دریانورد گفت: یک نهضت اجتماعی در استان هرمزگان برای ارتقای سلامت ایجاد شده که محور آن زنان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، صالح دریانورد در همایش ارتقا سلامت هرمزگان افزود: یک نهضت اجتماعی در استان برای ارتقا سلامت ایجاد شده که محور آن زنان هستند زیرا زنان نقش بسیار مهمی به دلیل اینکه پایه خانواده را تشکیل می دهند بر دوش دارند.

وی اظهار کرد: بخش قابل توجه ورودی دانشگاه دختران هستند به‌طوریكه بیش از 65 درصد پذیرفته شدگان را زنان و بانوان تشکیل می دهند.

دریانورد تصریح کرد: در نرخ مشارکت اقتصادی به معنای عرضه کردن نیرو در اشتغال است که شاخص نرخ مشارکت در اقتصاد بسیار مهم است به این صورت كه وقتی نرخ مشارکت کم شده بود در آن زمان اکثر دختران ما در دبیرستان بودند یعنی ورود به بازار کار را نداشتند و موجی که آن زمان در کشور بوجود آمده بود هم اكنون در استان وجود دارد و یکی از مطالبات مهمی است که امروز زنان و مسوولان دارند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری هرمزگان اضافه کرد: برای اشتغال زنان باید طرحی نو طراحی کرد و باید این کیفیت مهم را توجه کرد که زنان به عنوان نیمی از جمعیت نقش بسیار مهمی در توسعه جامعه دارند و امیدواریم به کمک کمیسیون ملی یونسکو در ایران برنامه های خوب، ایده های نو و طرح های درست در محلات حاشیه ای استان ایجاد کنیم و آن ها را توانمند سازیم.

دریانورد با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار دوش به دوش مردان سختی ها را احساس می کنند و زندگی پر مشقت آنها باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد، بیان کرد: دغدغه آموزش کودکان در جرم خیز ترین محله های بندرعباس بیشترین مطالبات اجتماعی را داراست و باید فکری جدی برای آن شود.

وی ادامه داد: آمارها نشانگر آن است که زنان سرپرست میانسال بوده و این در حالی است که بسیاری از آن ها بیماری جسمی و روحی دارند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری هرمزگان ادامه داد: آمار سال 90 نشان می دهد که 11 درصد زنان بی سواد سرپرست خانواده کمتر از 35 سال سن دارند، که عدم امنیت شغلی، مشارکت کمتر در اجتماع از عوامل اقتصادی است و بر اساس همین آمار 18 درصد موفق به یافتن شغل شده اما کسانی که شغلی ندارند و به اطرافیان خود وابسته هستند، بیمه ندارند و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که اغلب آن ها به خاطر نداشتن سواد تن به ازدواج های ناخواسته می دهند.

وی اضهار امیدواری كرد: با موج اجتماعی كه امروز در هرمزگان ایجاد شده و با حمایت مسئولین بتوانیم بیش از پیش به مسائل و مشكلات حوزه بانوان به ویژه در بحث رسیدگی به بانوان سرپرست خانوار بپردازیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز