تردد مسافران نوروزی زیر ذره بین كمیته حمل و نقل هرمزگان

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۵:۴۰:۳۳
کد خبر: ۱۷۳۴۱۸
تردد مسافران نوروزی زیر ذره بین كمیته حمل و نقل هرمزگان
كمیته حمل و نقل استان هرمزگان در راستای خدمات رسانی به مسافران، تمامی ترددهای نوروزی را در حوزه جاده‌ای، هوایی، ریلی و دریایی مدیریت می‌كند.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، فرشید دستوان رئیس شورای حمل و نقل استان در جمع اعضای این شورا گفت: در راستای خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی كمیته های تخصصی تشكیل شده است كه در این راستا مدیریت ترددهای زمینی، ریلی، هوایی و دریایی بر عهده شورای حمل و نقل قرار داده شده كه تمهیدات لازم در این راستا از سه ماه گذشته اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: ناوگان های عمومی حمل و نقل تركیبی استان هرمزگان حداكثر توان خود را برای خدمات رسانی مطلوب در این ایام به كار خواهد گرفت.

رئیس شورای حمل و نقل استان همچنین اضافه كرد، تمامی خدمات دستگاه ها در طول ایام نوروز به صورت كشیك و شبانه روزی انجام خواهد شد و برای مشكلات قابل پیش بینی راهكارهای مناسب چاره اندیشی شده است.

وی با بیان اینكه هرمزگان از تمامی خطوط مسافری برخوردار است گفت: بدلیل استقبال مردم از سفر با قطار، افزایش تعداد قطار برای روزهای خاص درخواست شده و این موضوع هم در حال پیگیری است.

دستوان همچنین به ترددهای دریایی اشاره كرد و گفت: عمده این ترددها به جزایر صورت خواهد گرفت كه از این رو تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی پیش بینی كرد، به‌دلیل تغییرات در شرایط و افزایش عوارض دریافتی ورود به كیش، تعداد مسافران به جزیره قشم افزایش یابد.

رئیس شورای حمل و نقل استان افزود: اقدامات لازم در مسیر تردد خودروها به قشم انجام شده كه در این راستا مسیر بندر پهل ایمن سازی و لاین های عبوری تفكیك شده‌اند.

دستوان همچنین با بیان اینكه بدلیل مشكل عدم تعادل در پهلو گیری لندیگرافت در دو سوی اسكله لافت و بندر پهل روند جابجایی خودروها به كندی صورت گیرد، گفت: در این ایام موضوع اطلاع رسانی درباره وضعیت آب و هوا، مسیر دسترسی به مناطق گردشگری و تجاری و تاخیرات احتمالی در حركت ناوگان ها در بخش های مختلف ضروری است كه از طریق رسانه ها اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

رئیس شورای حمل و نقل استان تصریح كرد، در این ایام مدیریت سفر از موضوعات مهمی است كه می تواند به روانی ترافیك و تسهیل سفر كمك كند و چنانچه این كار به‌خوبی انجام نشود به زیرساخت ها و مجموعه خدماتی فشار مضاعفی وارد می شود كه ممكن است روند خدمات رسانی را دچار چالش كند.

وی همچنین هماهنگی هر چه بیشتر ناوگان های درون شهری با ناوگان های عمومی در بخش های مختلف ضروری دانست.

نظر شما