رییس سازمان بسیج سازندگی هرمزگان خبر داد:

واگذاری تسهیلات به متقاضیان در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۶:۴۹:۲۳
کد خبر: ۱۸۵۷۸۷
واگذاری تسهیلات به متقاضیان در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی
رییس سازمان بسیج سازندگی استان هرمزگان از واگذاری تسهیلات به افراد متقاضی فعالیت در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، شهرام اسکندری در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی، اظهار کرد: در بدو انقلاب با توجه به ضرورت‌هایی که احساس می‌شد و با توجه به حجم بالای عقب‌افتادگی‌ها و محرومیت‌ها، جهادسازندگی به فرمان امام ‌راحل تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در سال 79، ادغام جهادسازندگی با جهادکشاورزی خلاء را در صحنه محرویت‌زدایی و سازندگی ایجاد کرد، افزود: به همین دلیل مقام معظم رهبری در سال 79، دستور تشکیل بسیج سازندگی را صادر فرمودند و بر واگذاری اعتبار توسط دولت و سازماندهی نیروها توسط بسیج سازندگی تاکید شده بود.

رییس سازمان بسیج سازندگی در استان هرمزگان با تاکید براینکه بسیج سازندگی تک‌بعدی نیست، خاطرنشان کرد: از ابتدا ترویج فرهنگ کار و اشتغال و ترویج روحیه جهادی در دستور کار بسیج سازندگی قرار داشته است.

اسکندری اضافه کرد: بنا به نیاز کشور ماموریت بسیج سازندگی شکل کامل‌تری پیدا کرده و اقتصاد مقاومتی که ضرورت امروز جامعه و تنها راه مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن است در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیج مظهر عزم ملی است، افزود: اردو‌های جهادی، انجام پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی، مردم‌یاری و اکنون نیز اقتصاد مقاومتی، 5محور اصلی اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیج سازندگی است.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان هرمزگان تاکید کرد: در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر داشتن یک اقتصاد مقاومتی، بخشی از ظرح‌هایی که منجر به خودکفایی اقتصادی خانواده‌ها می‌شود، توسط بسیج سازندگی در دستور کار قرار گرفته است.

اسکندری با اشاره به مجموعه اقداماتی که قرار است با همکاری دستگاه‌ها اجرایی انجام شود، بیان کرد: ترویج فرهنگ‌سازی فعالیت بومی در بین روستائیان، تلاش در جهت خرید و فروش محصولات تولیدی تامین هزینه اولیه برای ورود به طرح‌ها، تامین نهاده‌های لازم روستائیان برای به فعل رساندن ظرفیت روستاها، و غیره جزو ‌برنامه‌های اولویت‌دار مشخص شده در بسیج سازندگی استان است.

وی با تاکید براینکه باید به حدی برسیم که در روستاها خرید تخم‌مرغ، گوشت، شیر و سایر تولیدات دامی و برخی تولیدات کشاورزی را نداشته باشیم، اظهار کرد: ظرفیت روستاها به کار گرفته نشده و ما اعتقاد داریم که در مقابله با جنگ تحمیلی تمام‌عیار اقتصادی، باید به فرمایشات رهبری دراین خصوص توجه ویژه داشته باشیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه رهبری بر استفاده از ظرفیت مردم بسیار تاکید دارند، تصریح کرد: در صورت حضور مردم در پروژه‌های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی باتوجه به براورد و شناسایی صورت گرفته در روستاها، آمادگی این مسئله وجود دارد که حدود 2500پروژه اقتصاد مقاومتی به دست خود مردم در استان طی سال جاری اجرا شود.

اسکندری با بیان اینکه در نظر داریم فرهنگ جهادی را در روستاها ترویج دهیم، عنوان کرد: امسال روند اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی تغییر یافته و قرار است این پروژه‌ها در مناطقی اجرا ‌شود که خود مردم پای کار باشند.

وی بیان کرد: متقاضیان فعالیت در 10عرصه پرورش قارچ، کود ورمی‌کمپوست، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، پرورش ماهی در آب شیرین، پرورش میگو، پرورش زنبور عسل، کشت داربستی، پرورش مرغ بومی و تولید جوجه یک روزه و پرورش سایر ماکیان(بلدرچین، کبک و غیره) می‌توانند جهت استفاده از تسهیلات بسیج سازنگی استان به دفاتر بسیج سازندگی در نواحی مقاومت و حوزه‌های مقاومت مراجعه کنند.

اسکندری همچنین با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی به مناطق مختلف استان، اظهار کرد: در ایام نوروز امسال 22گروه جهادی از داخل و خارج از استان به ماطق مختلف استان اعزام و به امور مختلف فرهنگی، عمرانی، محرومیت‌زدایی و غیره پرداختند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به برخی از برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در استان، بیان کرد: امسال همزمان با هفته بسیج سازندگی 27پروژه محرومیت‌زدایی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین امسال در هفته بسیج سازندگی همایش بزرگ اقتصاد مقاومتی با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی کشور، مسوولان دولتی استان و جمعی از مردم و فعالان اقتصادی استان برگزار می‌شود.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز