استاندار هرمزگان در نشست با تشكلات كارگری و انجمن‌های صنفی:

رشد اقتصادی هرمزگان نیازمند نگاه فرا استانی است

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۷:۳۱:۱۰
کد خبر: ۱۸۵۹۴۵
رشد اقتصادی هرمزگان نیازمند نگاه فرا استانی است
استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر استفاده از نیروهای بومی، گفت: هرمزگان فقط با نیروهای بومی پیشرفت نمی‌كند بلكه برای رشد توسعه اقتصادی استان باید نگاه فرا استانی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، "جاسم جادری" در نشست بررسی مشكلات انجمن های صنفی، تشكلات كارگری و كارفرمایی و تعاونگران استان در جمع آنها افزود: اهداف و برنامه های خوبی در دولت تدبیر و امید برای رونق كار و تولید تدوین شده است كه امیدواریم با اهداف و برنامه هایی كه در دولت یازدهم تعیین شده، شاهد رشد و پیشرفت در عرصه كار و تولید باشیم.

وی اظهار کرد: یكی از تدابیر دولت برای رفع این مشكل این بوده كه طرح های زیر 50 درصد پیشرفت به بخش خصوصی واگذار شود تا با مشاركت سرمایه گذاران و بخش خصوصی این طرح ها تكمیل شوند، چرا كه برای رشد اقتصادی و عمرانی و ایجاد اشتغال در استان نیاز به سرمایه بخش خصوصی و سرمایه گذاران داریم و در این راستا باید آنان را حمایت كنیم.

جادری تصریح كرد: دولت تدبیر و امید با صداقت مسائل و مشكلات خود را با مردم در میان گذاشته و برای رفع مشكلات می خواهد از كمک مردم استفاده كند، چون هیچ دولتی به تنهایی و بدون حمایت مردمی نمی تواند كار كند.

استاندار هرمزگان در ادامه بر لزوم به كار گیری نیروهای بومی در صنایع و همچنین بخش های مدیریتی استان هرمزگان تاكید كرد و گفت: علاوه بر این ما باید توجه داشته باشیم كه هرمزگان با توجه به برخوداری از ظرفیت های بزرگ و همچنین قرار گرفتن در كنار آب های خلیج فارس و تنگه هرمز، استانی مهم در سطح ملی است كه باید برای ساختن آن از تمامی نیروهای شایسته و پتانسیلهای موجود در جهت توسعه استان و رفاه مردم استفاده كرد.

عالی ترین مقام دولت در هرمزگان، با بیان اینكه برای ترسیم نقشه راه استان هرمزگان، اتاق فكری را با حضور افراد توانمند و باتجربه تشكیل داده ایم، عنوان كرد: دولت نیز عزمی جدی برای توسعه استان هرمزگان دارد و بر این اساس ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جاسک در دولت مصوب شد كه راه اندازی آن تحولی اساسی در شرق هرمزگان ایجاد می كند و شاهد رونق بنادر، گمرك، ایجاد پالایشگاه و تولید و صادرات نفت از این منطقه خواهیم بود.

وی خاطرنشان كرد: كشور در سال های گذشته تحت محاصره ظالمانه اقتصادی بوده و دولت قصد دارد تا مشكلات را حل كند كه رفع این مشلات نیازمند عزم ملی است و همه باید در آن مشاركت داشته باشند.

جادری در ادامه ضمن تاكید بر حل مشكلات كارگران گفت: تشكل‌های كارگری به‌عنوان پشتیبان كارگران، برای رفع مشكلات با آنها هماهنگ باشند چرا كه نقش آفرینی تشکل های کارگری در درک متقابل از مسائل جامعه، دولت را در حل مشکلات کمک خواهد کرد.

استاندار هرمزگان همچنین بر همگرایی دولت، كارفرما و كارگر تاكید كرد و گفت: با این همگرایی، شاهد تولید و ایجاد اشتغال بیشتر و به دنبال آن تامین رفاه و امنیت در جامعه خواهیم بود.

در این نشست مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز بر رعایت اصل سه جانبه گرایی تاكید و با اشاره به اینكه سیاست دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال تقویت اصل سه جانبه گرایی است، گفت: همكاری این سه ضلع كمک به رونق اقتصادی است و دولت سیاست های مدبرانه ای را برای رونق كار و تولید در نظر دارد كه برای تحقق این اهداف در هرمزگان، نیازمند حمایت هستیم.

بهروز اكرمی افزود: این نشست ها در راستای تقویت اصل سه جانبه گرایی و پیگیری و بررسی و رفع مشكلات است كه با این همراهی و همدلی، منافع جامعه هدف و دولت دنبال می شود.

وی در ادامه گفت: 200 تشكل كارگری و كارفرمایی با بیش از 92 هزار نفر عضو در استان فعالیت دارند.

در این نشست برخی از اعضا و نمایندگان آنها مشكلات خود را مطرح و در مورد پیگیری و رفع برخی از مشكلات استاندار هرمزگان و مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی هرمزگان قول مساعدت و همكاری دادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز