ثبت شرکت‌ها در منطقه آزاد قشم ۵۵ درصد افزلیش یافت

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۵:۵۵:۲۴
کد خبر: ۱۹۶۰۵۴
ثبت شرکت‌ها در منطقه آزاد قشم  ۵۵ درصد افزلیش یافت
رییس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم از رشد 55 درصدی میزان ثبت شرکت‌ها در اردیبهشت ماه سال 93 نسبت به مدت مشابه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، رویا زاهد نیا با بیان این مطلب گفت: ثبت 62 شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری در مقایسه با 41 مورد ثبت شرکت در مدت مشابه سال گذشته، نشان از رشد 55 درصدی آن دارد.

وی با اشاره به دیگر عملیات انجام شده در فرآیند فعالیت‌های اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم طی اردیبهشت ماه سال 93 افزود: در حوزه ثبت تغییرات نیز با 86 مورد عملیات در مقایسه با 47 مورد طی زمان مشابه سال گذشته، 82 درصد رشد داشته‌ایم.

به گفته این مقام اداره ثبت شرکت‌های منطقه آزاد قشم، ثبت 216 مورد استعلامات در اردیبهشت 93 در مقایسه با هفت مورد در مدت مشابه سال گذشته نیز نشان از رشد 128 درصدی آن دارد.

زاهد‌نیا همچنین از رشد 12 درصدی افزایش سرمایه، 94 درصدی چاپ آگهی در روزنامه رسمی، 93 درصدی چاپ آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، 50 درصدی تعیین نام شرکت و رشد 49 درصدی پلمب دفاتر تجاری اشخاص حقیقی و حقوقی در اردیبهشت ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال 92 خبر داد.

بنا به این گزارش، ثبت شرکت به استناد بندهای یک الی هفت فصل اول از باب سوم شرکت‌های تجارتی قانون تجارت ماده 22 (اصلاحی مصوب سال 1378) از قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی و مواد 2 و 3 از ضوابط ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی و معنوی در مناطق آزاد تجاری و صنعتی، اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به ثبت انواع شرکت‌ها در قالب سهامی خاص ـ عام ـ با مسئولیت محدود ـ شعبات داخلی و خارجی، موسسات انتفاعی و غیر انتفاعی، تضامنی، تعاونی اعم از توزیع، تولید و ثبت بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، بیمه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی، باشگاه‌ها و غیره می‌پردازد که حسب آخرین آمار موجود از بدو پایه‌گذاری تا این تاریخ به تعداد کل 4 هزار و 360 شرکت، شعبات داخلی و خارجی 279 و موسسه به تعداد 154 به ثبت رسیده است.

نظر شما