بانك ها به خروج كشور از ركود اقتصادی كمك كنند/ نباید سرمایه ها را هدر دهیم

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۱۶:۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۰۶۲۴۶
بانك ها به خروج كشور از ركود اقتصادی كمك كنند/ نباید سرمایه ها را هدر دهیم
استاندار هرمزگان گفت: بانك ها باید با ارائه تسهیلات مناسب به تولید و ایجاد اشتغال و خروج از ركود اقتصادی كمك كنند.


جاسم جادری در سومین نشست ستاد سرمایه گذاری بخش كشاورزی استان هرمزگان با بیان اینكه بانك ها باید در چارچوب قانون به توسعه سرمایه گذاری و بخش كشاورزی كمك كنند، عنوان كرد: مجموعه دستگاه های اجرایی و بانك ها باید به رونق تولید و اشتغال كمك كنند و در این راستا قانونمداری باید یك اصل باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، ادامه داد: بانک ها مسئول پولی هستند كه متعلق به مردم است و بنابراین وظیفه دارند در پرداخت تسهیلات طبق قانون عمل كنند اما باید به وظایف خود در حمایت از طرح ها و سرمایه گذاری هایی كه منجر به تولید می شود نیز توجه داشته باشند.

استاندار هرمزگان افزود: ما نباید پول و سرمایه بانك ها را هدر دهیم اما افرادی كه قصد ایجاد اشتغال دارند نباید به این دلیل كه عده ای در گذشته تسهیلات گرفته و كاری نكرده اند، متضرر شوند و باید به گونه ای عمل كنیم كه سرمایه گذاران و تولیدگران واقعی تسهیلات دریافت كنند.

جادری تصریح كرد: بانك ها باید با ارائه تسهیلات مناسب به تولید و ایجاد اشتغال و خروج از ركود اقتصادی كمك كنند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم استفاده مناسب از تسهیلات صندوق توسعه ملی، بیان داشت: متاسفانه در سال های 91 و 92 استان هرمزگان نتوانسته به خوبی از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری استفاده كنند و باید امسال حساسیت ویژه در استفاده و جذب حداكثری اعتبارات و تسهیلات صندوق توسعه ملی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین خواستار پاسخگویی مناسب بانك ها به مردم شد و گفت: باید روند كار بروكراسی بانك ها كوتاه تر شده چون رفت و آمدهای بیش از حد و عدم پاسخگویی مناسب موجب ناامیدی مردم و سرمایه گذاران می شود.

جادری خاطرنشان كرد: در زمینه های كشاورزی و شیلات استان هرمزگان دارای ظرفیت های بسیار خوبی است كه باید به خوبی از تسهیلات صندوق توسعه ملی در این بخش استفاده كرد.

نظر شما