رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی هرمزگان معرفی شد

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۱۷:۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۰۶۳۰۱
رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی هرمزگان معرفی شد
طی حكمی از سوی وزیر جهادكشاورزی و با حضور مهندس «جوادی» معاون وزیر جهادكشاورزی، علنقی صالحی تودیع و حیدری پوری به عنوان رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی هرمزگان معارفه شدند.

در آیین تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید سازمان جهادکشاورزی هرمزگان كه با حضور معاون وزیر جهاد كشاورزی ،استاندار هرمزگان، نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، نماینده وزیر جهادکشاورزی ،محمدعلی جوادی در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از وجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تجاری، راههای آبی، ریلی، هوایی و جاده ای، فولاد، شیلات ، کشاورزی و همچنین بزرگ ترین بنادر کانتینری و مسافری کشور بعنوان پتانسیل های اصلی این استان نام برد.

وی در ادامه از کشاورزی بعنوان شاه بیت اقتصاد مقاومتی نام برد و یادآورشد: استفاده از قابلیت های بخش کشاورزی و حمایت از تولید داخل و توسعه صادرات محصولات جز برنامه های اصلی این وزارتخانه است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز داشت: این وزارتخانه در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید به خصوص شکوفایی اقتصادی و خارج کردن کشور از رکود اقتصادی برنامه های زیادی در دست اقدام دارد.

این مقام مسوول در وزارت جهاد کشاورزی ازجمله این برنامه ها اتکا به تولید ات داخلی ، مشارکت بخش خصوصی و برداشتن موانع ازمسیر فعالیت این بخش در زمینه تنظیم بازارمحصولات کشاورزی نام برد که یکی پس از دیگری عملی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی از تنظیم بازار محصولات کشاورزی بعنوان یکی دیگر از برنامه ها نام برد وگفت: پیش بینی شده که تا پایان فصل برداشت هفت میلیون و 500 هزارتن محصول گندم ازکشاورزان گندم کار داخل خریداری کنیم.

جوادی در ادامه از شیلات و تولیدات خارج از فصل بعنوان مزیت های مهم بخش کشاورزی هرمزگان نام برد و از مدیران این استان خواست با استفاده از سرمایه گذاری های خارج از استان در زمینه رونق فعالیت های شیلاتی به خصوص تولید ماهی در قفس تلاش کنند.

وی از مشارکت بخش خصوصی و ارائه خدمات به آنها و همچنین حمایت از سرمایه گذاران بعنوان اولویت اول سیاست های وزارت جهاد کشاورزی نام برد و یادآورشد: دولت مصمم به برداشتن موانع از سر راه بهره برداران و سرمایه گذاران است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تغییرو تحولات صورت گرفته را طبیعی دانست و گفت: شجاعت در مدیریت، قدرت ریسک، تحول خواهی و مدیریت نوین در ردیف کارهای اصلی ما در این دوره قرار دارد.

جوادی ابراز امیدواری کرد که در راستای عمل به شعار اصلی وزارت جهاد کشاورزی (جهاد سازندگی سابق) مبنی بر همه با هم جهاد سازندگی بتوانیم با همدلی و همراهی فصل نوینی در این مجموعه ایجاد کنیم .

در ادامه ، استاندار هرمزگان با اشاره به کارنامه درخشان  حیدری پوری در عرصه خدمتگزاری به مردم هرمزگان و کشور اظهار داشت : ایشان در عرصه خدمت به مردم این استان بسیار ساعی و دلسوز بوده اند كه قطعا بواسطه درایت و مدیریت شان از وجود ایشان در این عرصه بهره مند تر خواهیم شد .

جادری از رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز به عنوان یك مدیر شایسته ،مجرب و متخصص یاد كرد و گفت : امید است ضمن تعامل  «حیدری » با نیروهای مستعد، كارآمد و بی حاشیه سازمان شاهد رشد و توسعه بیش از پیش بخش كشاورزی در استان باشیم .

این مقام مسئول با اشاره به اینكه فعالیت مدیران دولت پیشین در دولت تدبیر امید نشان از اعتدا گرایی و سعه صبر دولت تدبیر و امید دارد گفت : استان هرمزگان با وجود مطرح بودن در صادرات،واردات و حوزه دریایی است اما بخش کشاورزی آن بسیار قابل توجه است.

استاندار هرمزگان بااشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب گفت: تنها راه نجات کشور مدیریت جهادی است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان افزود: اگر مدیرانی دنبال حمایت تهران هستیند و فقط امر و نهی می کنند با روحیه دولت و فرمایشات رهبر معظم انقلاب سازگار نیست.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اصرار و تلاش در جهت رفع مشکلات اقتصادی جامعه است ابراز داشت: هرچند مشکلات زیادی وجود دارد اما همه اینها باتوکل، تدبیر، عزم ملی، مدیریت جهادی، همفکری، همدلی و وحدت قابل حل است.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: بر اساس سند چشم انداز و فرمایشات مقام معظم رهبری؛ وزارت جهاد کشاورزی در زمینه های امنیت غذایی، بهره وری آب و خاک و ساماندهی اقتصاد کشاورزی مسوولیت سنگینی به عهده دارد.

جادری در ادامه با تشریح فعالیت های دولت تدبیر و امید در هرمزگان اظهار داشت: تغییرات جدیدی در پیش داریم طوریکه تعداد زیادی از مدیران این استان تغییرمی کنند.

مهندس ناصر حیدری پوری به عنوان ریاست جدید سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه کشاورزی و کشاورزان محور و اساس توسعه کشور هستند گفت: باید اقتصاد و کشاورزی معیشتی را به صنعتی و مدرن تبدیل کنیم و لازمه آن این است که کشاورزان با روحیه جهادی و تفکر و تحقق بیشتر حرکت مستمری را داشته باشند تا کشور روی پای خود بایستد.

وی درپایان خاطر نشان شد: به عنوان خدمت گذار مردم به ویژه کشاورزان تمامی تلاش خود را در راستای ارتقای جایگاه خانواده کشاورزی استان به کار خواهم گرفت.

لازم به ذکر است حیدری پوری دارای سوابق مختلفی در عرصه های مدیریتی در استان به ویژه در مجموعه جهاد کشاورزی هرمزگان و در سطح کشوری است.

لازم بذکر است در این مراسم از خدمات سه ساله  علینقی صالحی دراین پست تقدیر شد.



نظر شما