نگاه به جشنواره ضامن آهو باید بین المللی باشد

۱۳۹۳/۰۵/۲۲ - ۱۷:۳۲:۳۳
کد خبر: ۲۱۱۰۴۰
کارگردان نمایش عروسکی ˝خارج از نت˝ حضور هنرمندانی در جشنواره ضامن آهو را برخاطر عشق و علاقه به امام رضا(ع) دانست.

 به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، داوود بختیاری تصریح كرد: جشنواره ضامن آهو تماما دلی است و عشق و علاقه است که سبب شرکت گروه های مختلف در این جشنواره می شود زیرا کمک هزینه ای که برای شرکت در این جشنواره پرداخت می شود تنها کفاف ایاب و ذهاب را می دهد.

بختیاری افزود: هزینه ساخت عروسک ها ، صحنه و ... همه از جیب پرداخت می شود و تنها عشق و علاقه به ائمه سبب می شود که هنرمندان با جان و دل کار کنند .

وی با انتقاد از عملکرد مسئولین آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: از مسئولین آستان قدس رضوی گله دارم در حالی که آستان قدس رضوی یکی از پولدارترین مراکز فرهنگی کشور است ولی در زمینه ی کارهای فرهنگی کودک و نوجوان همکاری نمی کند.

بختیاری ادامه داد: نباید تمام هم و غم مسئولین آستان قدس رضوی این باشد که تنها این جشنواره برگزار شود بلکه باید از متولیان برگزاری آن نیز حمایت شود، نباید مسئولین برگزاری آن را در هرمزگان تنها گذاشت.

کارگردان گروه نمایشی کارگاه هنر "توکا" افزود: نگاه به جشنواره ضامن آهو نباید استانی و یا ملی باشد بلکه باید با دید بین المللی به این جشنواره نگاه کرد و شرایطی فراهم شود تا تعالیم ائمه اطهار (ع) در سراسر جهان گسترش یابد.

بختیاری با اشاره به تاثیر غیرمستقیم آموزش از طریق هنر به کودکان گفت: ذهن کودک مانند یک لوح پاک و سفید است که هر آنچه می گیرد خصوصا اگر با زبان خودش باشد در آن ماندگار می شود و تاثیر آموزش غیر مستقیم بسیار بیشتر از یک سخنرانی است.

وی ادامه داد: اگر تمام کارهایی که در دوره های مختلف این جشنواره برگزیده شده اند، به صورت یک مجموعه کامل آماده شود و در مدارس به صورت رایگان بین دانش آموزان توزیع شود، اثرش خیلی بیشتر است تا اینکه یک کار فرهنگی به صورت مقطعی ارائه شود که می تواند تعداد محدودی از مخاطبین را پوشش دهد.

داوود بختیاری همچنین ابراز داشت: با وجودی که کارهای شرکت کننده در چنین جشنواره هایی برگزیده هستند اما پس از اتمام جشنواره اجازه اجرای عمومی به آنها داده نمی شود و یک کار برگزیده به صورت مقطعی اجرا و تمام می شود.

وی با تقدیر از زحمات و همکاری مسئولین فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: اینکه زمان اجرای هر نمایش به سه روز افزایش یافته است کار بسیار پسندیده و قابل تقدیری است زیرا در جذب مخاطب تاثیر خواهد داشت.

بختیاری درخصوص تغییر شرایط انتخاب برگزیدگان جشنواره اظهار داشت : به نظر بنده ، اینکه تنها یک گروه عروسکی و یک گروه صحنه ای به عنوان برگزیده انتخاب می شوند ، سبب از بین رفتن انگیزه سایر دست اندرکاران اعم از بازیگران ، عروسک گردان ها ، نویسندگان و ... خواهد شد .

وی ادامه داد : برای اینکه کیفیت کارهای شرکت کننده بالا برود باید رقابت ایجاد شود نه اینکه عوامل رقابتی از بین برود زیرا با از بین رفتن زمینه رقابتو عدم دسترسی هنرمندان به اهداف شخصی ، گروه ها به سمت تضعیف شدن خواهند رفت . همچنینرقابت نیز ، رقابتی ناعادلانه خواهد بود، زیرا گروه هایی که در پایان جشنواره اجرا دارند ، زمان بیشتری را برای تمرین و آماده شدن دارند.

کارگردان نمایش عروسکی "خارج از نت" با اشاره به تجربه های گذشته شرکت در این جشنواره گفت: طی پنج بار شرکت در این جشنواره ، دو دوره رتبه اول و دو دوره نیز رتبه دوم را کسب کرده ام.

داوود بختیاری درخصوص نمایش عروسکی "خارج از نت" افزود: داستان این نمایش، داستان آهنگ سازی است که همزمان با فوت پدرش به او پیشنهاد ساخت آهنگی داده می شود ولی به دلیل نداشتن حوصله و دل و دماغ آن را نمی پذیرد. در ادامه روح پدرش به خوابش می آید و ....

گفتنی است؛ نمایش عروسکی "خارج از نت" به کارگردانی داوود بختیاری، نویسندگی سمیه گلباز از استان تهران از 20 – 18 مردادماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس به روی صحنه رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز