دكتر جادری در شورای برنامه ریزی:

معرفی فرصت های سرمایه گذاری شرق و غرب هرمزگان در اولویت باشد

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۴:۰۳:۵۳
کد خبر: ۲۶۲۵۴۷
معرفی فرصت های سرمایه گذاری شرق و غرب هرمزگان در اولویت باشد
استاندار هرمزگان گفت: معرفی ظرفیت های شرق و غرب استان هرمزگان باید در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان در اولویت باشد.

استاندار هرمزگان گفت: معرفی ظرفیت های شرق و غرب استان هرمزگان باید در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان در اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دكتر جاسم جادری در پانزدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با بیان اینكه در نمایشگاه و همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان باید ظرفیت های شهرستان جاسک به عنوان یكی از محورهای توسعه استان به خوبی معرفی شود، عنوان كرد: همچنین ظرفیت صنایع انرژی بر در غرب استان هرمزگان و شهرستان پارسیان (گاوبندی) نیز باید در این همایش به سرمایه گذاران معرفی شود.

وی ادامه داد: معرفی ظرفیت های شرق و غرب استان هرمزگان باید در این همایش در اولویت باشد تا بتوانیم سیاست حضور جمعیت در کنار سواحل را عملیاتی کنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینكه هرمزگان اولین استانی است که همایش سرمایه گذاری را در چنین سطحی برگزار می كند به انتقاد از افرادی كه از كمك به برگزاری این همایش خودداری كرده اند پرداخت و افزود: ما تمامی تلاش خود را برای برگزاری مطلوب این همایش انجام خواهیم داد اما از برخی مجموعه های فعال در هرمزگان و مدیران آنها که پول دارند و برای بسیاری موارد هزینه می کنند اما به همایشی كه برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان انجام می شود، کمک نمی کنند، گلایه داریم.

جادری تصریح كرد: امیدواریم همه به برگزاری آبرومند این همایش در روزهای ششم و هفتم اسفند ماه سال جاری كمك كنند و اگر از توان و ظرفیت موجود در هرمزگان بهره ببریم، می توانیم به عنوان استان پیشقدم در سرمایه گذاری انتظارات رئیس جمهوری و دولت را برآورده کنیم.

وی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: در خصوص اجرای پروژه های عمرانی به خصوص در حوزه شهرداری ها باید با معاونت عمرانی استانداری هماهنگی لازم انجام شود تا این معاونت بتواند به پیشرفت این پروژه ها کمک کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین بر تشكیل ستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به هرمزگان تاكید كرد و بیان داشت: دستورالعمل پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان ها توسط وزارت کشور ابلاغ شده که باید در فرمانداری ها و دستگاه ها ستاد پیگیری آن تشکیل شود و مدیران پیگیری لازم را در این زمینه انجام و اعتبارات آن را دریافت کنند.

جادری در ادامه با بیان اینكه اعتبارات هزینه ای دستگاههای اجرایی استانی با توجه به رویکرد دولت دو ماه قبل از پایان سال تامین اعتبار و تخصیص داده شد و از این بابت نگرانی نداریم، اظهار داشت: با توجه به این موضوع در روزهای پایانی سال باید پرداخت مطالبات و حقوق تمامی کارکنان در اولویت باشد.

وی گفت: همچنین 70 درصد اعتبارات تملک دارایی استان هرمزگان تخصیص یافته و ما اولویت اختصاص بودجه را به کارهای ضروری همانند تامین آب قرار داده ایم و با توجه به اینكه متاسفانه پیش از این به فکر تامین آب با توجه به خشکسالی نبوده اند، اگر طرح های آب شیرین کن كه در حال احداث است به نتیجه برسد می توانیم این نگرانی را رفع کنیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: باید به این سمت برویم و طوری برنامه ریزی کنیم که برای کشاورزی، فضای سبز و کاشت درختان از آب دریا بهره ببریم و در کشاورزی به سمت آبیاری نوین، قطره ای و کشت گلخانه ای گام برداریم.

جادری اضافه كرد: خوشبختانه در زمینه کشت گلخانه ای تحولات و پیشرفت های خوبی در استان ایجاد شده و همه باید به این موضوع کمک کنیم و توصیه موکد ما صرفه جویی در مصرف آب است و باید کمک کنیم مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.

وی در ادامه عنوان كرد: همچنین به احتمال فراوان تا آخر این هفته و اوایل هفته آینده اعتباری از محل مازاد درآمد به استان هرمزگان اختصاص داده می شود.

استاندار هرمزگان همچنین با بیان اینکه متاسفانه طبق گزارش های اعلام شده برخی از ادارات هرمزگان در رتبه 30 کشور قرار داشته اند، تصریح كرد: این مسئله زیبنده استان نیست و دستگاه ها و اداراتی كه رتبه خوبی ندارند، باید برای اصلاح و ارتقاء این رتبه تلاش كنند و البته برخی ادارات نیز رتبه های خوب و زیر 10 هم داشته اند كه ناشی از فعالیت خوب آنها بوده است.

جادری در ادامه افزود: به مدیران استان نیز توصیه می كنم از نمایشگاه صنایع دستی كه برپا شده، بازدید کنند و همچنین موزه معبد هندوها نیز در دهه فجر افتتاح شد که پیش از این وضعیت مناسبی نداشت و آثار تاریخی خوبی در آن به نمایش درآمده است.

نظر شما