امام جمعه بندرعباس:

خواندن حوادث بحرین با عنوان جنگ‌ طایفه‌ای اشتباه است

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۸:۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۴۴
خواندن حوادث بحرین با عنوان جنگ‌ طایفه‌ای اشتباه است
آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی با محکوم کردن کسانی که اعتراضات مردم بحرین را جنگ بین شیعه و سنی می‌خوانند، گفت: باید دانست که مردم بحرین از حکومت آل‌خلیفه به تنگ آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: ظلمی که امروزه به مردم بحرین می‌شود، متاسفانه توسط برخی‌ها که انتظار نمی‌رود توجیه نیز می‌شود.

وی با اشاره به جبهه‌گیری شیخ "قزاقی" در مورد حوادث بحرین افزود: این شیخ که لااقل تاکنون جبهه‌گیری‌های سیاسی مناسبی را از او شاهد بودیم متاسفانه حوادث بحرین را به عنوان جنگ شیعه و سنی و طایفه‌گری خوانده است.

نعیم‌آبادی ادامه داد: این شخص باید با فکر و زبان خود حرف بزند چرا که مردم شیعه و سنی بحرین سال‌هاست که در کنار یکدیگر برادرانه زندگی می‌کنند با همدیگر ازدواج کرده و فامیل هستند و تاکنون هیچ مشکلی با یکدیگر نداشته‌اند.

وی اضافه کرد: به کسانی که همانند این شیخ جبهه‌گیری کرده‌اند باید بگوییم که اعتراضات بر علیه آل خلیفه است.

به گفته امام جمعه بندرعباس آل خلیفه تاکنون از ثروت بحرین سوء استفاده‌های زیادی کرده و از همین رو هم شیعه و هم سنی به عملکرد آل خلیفه منتقد است.

وی همچنین ضمن محکوم کردن کسانی که حوادث بحرین را جنگ طایفه‌گری و شیعه و سنی می‌خوانند، گفت: از مسلمانان جهان می‌خواهیم که به داد مردم بحرین برسند چرا که ناتو و آمریکا برای مردم بحرین خطرناک‌تر از آل خلیفه و آل سعود هستند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود همانند هفته‌های گذشته به سخنرانی پیرامون مبحث کار پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه امروزه در دید جامعه بسیاری از شغل‌ها دیگر شغل محسوب نمی‌شوند و اکثر جوانان تنها کارهای دولتی و پشت‌میز نشینی را به عنوان کار می‌پندارند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: تا وقتی که شغل درست معنا نشود نمی‌توان به اقتصادی پویا و سرزنده رسید.

نعیم آبادی با بیان اینکه امروزه خانواده‌ها انتظار دارند که فرزندانشان به واسطه تحصیلات به کارهای دولتی گمارده شوند، افزود: علم نباید به معنای فرار از کار باشد بلکه باید در خدمت کیفیت کار قرار گیرد.

امام جمعه بندرعباس در همین راستا ادامه داد: وقتی که فرهنگ کار اشتباه باشد مطمئنا باید علمای دینی برای نظارت بر ذبح و واردات گوشت به کشورهای خارجی سفر کنند.

وی در همین راستا افزود: وقتی شغل محدود به اداره شد دور از انتظار نیست که باید کشتی کشتی تخم‌مرغ را از چین وارد کنیم.

وی با بیان اینکه باید به جامعه ثابت کرد که کشور به انواع و اقسام شغل‌ها نیاز دارد، گفت: حرف نخست در تحقق جهاد اقتصادی این است که باید در قدم اول شغل معنا شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز