انتقاد فرماندار ملایر از عملکرد بانک رفاه در ارایه تسهیلات به متقاضیان مسکن روستایی

۱۳۹۱/۱۰/۱۹ - ۱۷:۴۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۸۸۴
انتقاد فرماندار ملایر از عملکرد بانک رفاه در ارایه تسهیلات به متقاضیان مسکن روستایی
حسن خیریانپور گفت: در ساخت مسکن روستایی توسط دستگاه‌های اجرایی بانک رفاه کارگران در عقد قرارداد با متقاضیان ضعیف عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از ملایر، فرماندار ملایر در شورای مسکن و حمل و نقل شهرستان ملایر اشاره به اینکه ساخت مسکن یکی از اولویت‌های کاری امسال مسوولان در شهرستان ملایر بوده است، افزود: در این راستا ساخت مسکن در بخش‌های مختلف به ویژه مسکن مهر ادامه دارد که علاوه بر خانه‌دار شدن افراد فاقد مسکن باعث اشتغال‌زایی در این بخش نیز برای افراد بیکار شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار و 150 واحد مسکونی در شهرستان ملایر ساخته و آماده بهره‌برداری است، گفت: این واحدها در قالب مسکن مهر شهر ملایر، مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر، مسکن روستایی و بافت فرسوده ساخته شده است.

فرماندار ملایر اظهار داشت: از این تعداد واحد یک هزار و 469 واحد مربوط به مسکن روستایی، 130 واحد مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر، 3 هزار و 551 واحد نیز مربوط به مسکن مهر ملایر در قالب تعاونی‌ها، خودمالکان و بافت فرسوده شهری است.

وی تصریح کرد: جمعاً در مسکن مهر، خودمالکان تعاونی‌ها، سه‌جانبه و شهرهای زیر 25 هزار نفر 8 هزار و 926 واحد قرارداد ساخت داریم که 8 هزار و 907 واحد پروانه ساخت دریافت کرده‌اند.

خیریانپور یادآور شد: از این تعداد واحد تاکنون 4 هزار و 466 واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده و لازم است و در زمینه هر چه سریعتر سخت این تعداد واحد باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی بر لزوم پیگیری جدی در ساخت مسکن روستایی توسط دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: بانک‌های ملی و سپه در این زمینه عملکرد مطلوبی داشته اما بانک رفاه کارگران در عقد قرارداد با متقاضیان ضعیف عمل کرده است.

فرماندار ملایر بر همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان برای احیای بافت فرسوده شهرستان تأکید کرد و افزود: در بافت فرسوده شهر ملایر تاکنون یک هزار و 669 واحد مسکونی با تسهیلات 27 میلیارد و 691 میلیون تومان عقد قرارداد و پرداخت شده است.

وی به سهمیه شهرستان ملایر در بخش مسکن روستایی اشاره کرد و بیان داشت: سهمیه امسال ملایر در ساخت مسکن روستایی یک هزار و 395 واحد است که تاکنون یک هزار و 542 پرونده در این زمینه تشکیل و به بانک‌های عامل ارسال شده است.

خیریانپور تعداد پرونده‌های عقد قرارداد شده در بخش مسکن روستایی را در بانک‌ها 726 مورد عنوان کرد و گفت: سهمیه مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر ملایر 882 واحد بوده که تاکنون 705 واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز