مدیر کل زندانهای همدان خبر داد

کاهش مرگ و میر در زندان‌های همدان

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۲:۵۷:۴۵
کد خبر: ۱۱۵۳۲۹
کاهش مرگ و میر در زندان‌های همدان
حسن محمد یاری گفت: میزان مرگ و میر مددجویان در زندان‌های این استان در نیمه دوم سال جاری کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر کل زندان‌های همدان در دومین نشست مسئولان بهداشت و درمان تاکید کرد: باید در تشخیص بیماری‌های منجر به فوت مددجویان در کمترین زمان تلاش کرد و آن‌ها را به بیمارستان‎های بیرون زندان انتقال داد.

محمد یاری با عنوان اینکه بیمار یابی باید در بدو ورود زندانیان در بند قرنطینه انجام شود، افزود: با اعزام به موقع زندانیان به بیمارستان‌ها و مرکز درمانی، می‌توان از مرگ و میرهای احتمالی زندانیان جلوگیری کرد.

مدیر کل زندان‌های همدان هدف از تشکیل این جلسه را برطرف کردن مشکلات بهداشتی و درمانی در زندان‌های استان و ارایه راهکارهای مناسب برای درمان مددجویان بیمار بیان کرد.

محمد یاری در مورد نحوه توزیع متادون در زندان‌های این استان اظهار داشت: توزیع متادون باید به صورت مناسب و با رعایت دستور العمل‌های سازمانی انجام گیرد.

وی از راه اندازی کلینیک ترک دخانیات در زندان‌های استان خبر داد و خاطر نشان کرد: کلینیک ترک دخانیات در اردوگاه کار درمانی و حرفه آموزی همدان راه اندازی شده و در آینده نزدیک نیز در سایر زندان‌های استان نیز راه اندازی می‌شود.

مهدی موالات سرپرست بهداشت و درمان اداره کل زندان‌های همدان نیز گفت: جذب روان پزشک در زندان مرکزی همدان، راه اندازی بند مشاوره جوانان در زندان مرکزی همدان، انجام یک هزار و 200 مورد واکسیناسیون علیه بیماری آنفولانزا و توزیع مناسب بروشوها و پمفلت‌های بهداشتی برای مددجویان از مهم ترین اقدامات واحد بهداشت و درمان است.

نظر شما