رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان:

پژوهشگران و نخبگان افتخارات هر دانشگاه‌ هستند

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۶:۴۲:۱۷
کد خبر: ۱۶۳۰۵۹
پژوهشگران و نخبگان افتخارات هر دانشگاه‌ هستند
رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: پژوهش ویترین دانشگاه است و پژوهشگران و نخبگان افتخارات هر دانشگاه‌ هستند که باعث ارتقای علمی در جامعه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در همایش تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان که همزمان با دهه مبارک فجر برگزار شد، افزود: پژوهش ویترین دانشگاه است و پژوهشگران و نخبگان افتخارات هر دانشگاه‌ هستند که باعث ارتقای علمی در جامعه می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید در این دهه به ارتقای کیفیت در علم بکوشیم، افزود: باید با زیرساخت‌های فراهم شده خود را از نظر علمی به جایگاه اصلی برسانیم. اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از نظر علمی و مقالات ISI رشد قابل قبولی داشته و توانسته‌اند به جایگاه خوبی برسند.

جامه‌بزرگی به تحریم‌های علمی اخیر اشاره کرد و گفت: با اعمال تحریم‌ها نگران تغییر رتبه ایران در منطقه بودیم که با تلاش‌های پژوهشگران، تحریم‌ها نتوانست بر جایگاه ایران در منطقه اثر بگذارد.

وی به تبدیل پژوهش به ثروت تأکید کرد و افزود: در ابتدای کار به دنبال تثبیت جایگاه علمی خود در جهان بودیم و هم اکنون به این باور رسیده‌ایم که از پژوهش‌های محض باید در ارتقای وضعیت مالی کشور استفاده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تصریح کرد: اگر در راه تبدیل علم به ثروت به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم، کشور به لحاظ مالی به جایگاه اصلی خود خواهد رسید.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، ایران در حال حاضر در عرصه های علمی در سطح دنیا مطرح است گفت: توجه به تحقیق و پژوهش در جامعه باید از دانش آموزان آغاز شود و در دانشگاه ها گسترش و توسعه یابد و راستای فکری، پژوهشگران را به سمتی باید برد که مورد نیاز جامعه است.

جامه‌بزرگی اظهار کرد: پژوهشگران باید توانایی‌های لازم در جامعه و راهکارهای موجود در تبدیل علم به ثروت را مورد استفاده قرار دهند.

وی ادامه داد: از این راهکارها می‌توان به شرکت‌های دانش‌بنیان و بودجه‌های پژوهشی خارج دانشگاه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بیان کرد: طبق قانون، سازمان‌های دولتی باید یک تا سه درصد از درآمد خود را به پژوهش اختصاص دهند.

در این آیین از 18 پژوهشگر برتر دانشگاه های آزاد اسلامی استان همدان در شش گروه علمی علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر و معماری تجلیل شد.



نظر شما