فرماندار نهاوند:

شهرداری نهاوند بری توسعه فضای سبز اقدام کند

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۲:۵۷:۵۸
کد خبر: ۱۶۹۵۶۴
شهرداری نهاوند بری توسعه فضای سبز اقدام کند
شهرداری نهاوند نسبت به تغییر و تبدیل وضعیت آبیاری درختان و فضای سبز شهر نهاوند از شیوه سنتی به سیستم آبیاری قطره‌ای اقدام كند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان ، فرماندار نهاوند در جلسه توسعه و نگهداری منابع طبیعی و فضای سبز شهرستان با بیان اینکه وضعیت درختکاری و فضای سبز موجود در شهرستان باید تقویت شود، گفت: برای ساماندهی و رهایی از وضعیت موجود شهرستان در حوزه درختکاری و کمبود فضای سبز، باید زمینه حضور و مشارکت مردم و دانش‌آموزان فراهم شود. 

امامعلی عبدالملکی تأكید کرد: به هیچ وجه پذیرفتنی و مورد قبول نیست در شهری که بیش از 15 سراب پر آب خروشان و تعداد زیادی رود و نهر و منابع مختلفی آبی وجود دارد؛ به بهانه کمبود آب و مشکل آبیاری درختان، نسبت به کاشت درخت و توسعه فضای سبز بی‌تفاوت بود و شهرداری نهاوند و اداره منابع طبیعی با همکاری ادارات مربوطه باید تا پایان فروردین‌ماه سال آینده در تمام مناطق شهر نهاوند که ظرفیت و شرایط کاشت درخت را دارند، درخت بکارند.

وی افزود: در استان همدان سالانه 3 میلیارد مترمکعب آب استحصال می‌شود که از این میزان فقط 93 درصد آن صرف آبیاری سنتی می‌شود.

عبدالملکی از شهرداری نهاوند درخواست کرد که وضعیت آبیاری درختان و فضای سبز شهر نهاوند را از شیوه سنتی به سیستم آبیاری قطره‌ای تبدیل کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند نیز گفت: این شهرستان دارای 93 هزار و 581 هکتار مرتع است که از این میزان 6 هزار و 367 هکتار مرتع درجه یک، 46 هزار و 99 هکتار مرتع درجه دو و 41 هزار و 115 هکتار مرتع درجه سه هستند.

علی ده‌پهلوان اضافه كرد: مراتع درجه یک نهاوند در سال 466 تن علوفه تولید می‌کنند و مراتع درجه دو سالیانه 3 هزار و 372 تن و درجه سه 3 هزار و 8 تن علوفه تولید می‌کنند.

وی مساحت اراضی جنگلی درختکاری شده شهرستان نهاوند در منطقه فارسبان را 15 هزار و یک هکتار، سراب ملوسان 3 هزار و 273 هکتار و سراب گاماسیاب نهاوند را 3 هزار و 880 هکتار اعلام كرد.

به گفته ده‌پهلوان در هفته درختکاری که از 15 اسفندماه امسال آغاز می‌شود برنامه‌های مهمی همچون آموزش نحوه کاشت نهال، توزیع رایگان نهال و جشن درخت کاری در نهاوند اجرا خواهد شد.

شهردار نهاوند هم از برنامه‌های این شهرداری خبر داد و گفت: 850 سرو نقره‌ای به صورت سطلی به مناسبت یاد و خاطره 850 شهید سرافراز شهرستان كاشت می‌شود و توزیع رایگان و كاشت نهال در 2 پایگاه شهری و جشن درخت‌کاری با حضور اقشار مختلف مردم و گروه‌های مردمی همانند گروه پاکسازی طبیعت از دیگر برنامه‌های شهرداری نهاوند در هفته درختکاری است.

شاهین فرجی‌فر افزود: تمام درختان شهر نهاوند با استفاده از نیروی بسیج دانش‌آموزی تا پایان سال 93 شناسنامه‌دار می‌شوند و تمام راه‌های ورودی و خروجی شهر نهاوند نیز تا 15 روز آینده نهال‌کاری خواهند شد.

وی وعده داد: نوروز 93 در نهاوند متفاوت‌ترخواهد بود و بیش از 20 گونه گیاهی مختلف در بلوارها، میادین و پارک‌های این شهر کاشته خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز