سرپرست آتش نشانی همدان خبر داد:

آماده‌باش ۱۷۷ نیروی عملیاتی در چهارشنبه آخر سال همدان

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۴:۳۴:۵۲
کد خبر: ۱۷۱۶۴۳
آماده‌باش ۱۷۷ نیروی عملیاتی در چهارشنبه آخر سال همدان
علی یعقوبی گفت: ۹ ایستگاه و ۱۷۷ نفر نیروی عملیاتی و اداری در شب چهارشنبه آخر سال و ایام تعطیلات نوروز به همراه ۳۸ دستگاه خودرو عملیاتی در حالت آماده باش قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،  سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان در مورد فعالیت های سازمان آتش نشانی برای استقبال از بهار، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم چهارشنبه آخر سال یکی از کهن ترین جشن های ایرانی است که و به عنوان نوید دهنده رسیدن بهار و تازه شدن طبیعت برگزار می شود.

یعقوبی بیان کرد: در طول تاریخ این سنت کهن دستخوش تغییرات بوده است و بخش‌هایی از این مراسم حذف و رفتارهای دیگری به آن افزوده شده که با روح اصلی آن مغایرت دارد.

وی گفت: استفاده از نارنجک و ترقه های پر سرو صدا و آتش افروزی های گسترده و مهیب با روح اصیل و ایرانی این سنت کهن در تعارض است چرا که آزار و اذیت دیگران و ایجاد رعب و وحشت در دل مردم خطر آفرینی و گناه محسوب می شود.

یعقوبی بیان کرد: اتفاقات ناهنجار در نحوه برگزاری این مراسم سبب تلخی کام برخی از مردم در زمان نوروز می شود.

یعقوبی گفت: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین گروه آسیب دیده در حوادث چهارشنبه سوری گروه سنی 16 تا 23 سال و سپس گروه سنی 8 تا 15 سال هستند.

وی افزود: در این راستا سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان بر اساس روال سال‌های گذشته همچون نهادهای دیگر دولتی در پیشگیری و کنترل حوادث چهارشنبه آخر سال اقداماتی را انجام داده است.

یعقوبی اظهار کرد: چاپ و توزیع یک هزار پوستر هشدارهای ایمنی چهارشنبه سوری و توزیع و نصب در مدارس شهر با همکاری آموزش و پرورش نیز برای کاهش خطرات این مناسبت در حال انجام است.

یعقوبی گفت: در این راستا چاپ و توزیع 3 هزار جلد بروشور آموزشی کودکان به صورت رنگ آمیزی توسط کودکان بین آنها ایجاد انگیزه می کند تا نکات ایمنی را فرا بگیرند.

یعقوبی چاپ بروشور آیین چهارشنبه سوری و هشدارهای آموزشی به والدین و نوجوانان و جوانان و توزیع در نمایشگاه ها، نماز جمعه، میادین و اماکن شلوغ شهر، نصب بنر هشدارهای ایمنی چهارشنبه سوری، ارسال پیامک نکات ایمنی به صورت انبوه به شهروندان از دیگر اقدامات است.

وی اعلام کرد: آماده باش 9 ایستگاه و 177 نفر نیروی عملیاتی و اداری در شب چهارشنبه سوری و ایام تعطیلات نوروز به همراه 38 دستگاه خودرو عملیاتی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی و سازمان آتش نشانی و نهادهای درگیر در بحث کنترل چهارشنبه آخر سال حادثه خاصی گزارش نشده و حریقی که دلیل آن آتش افروزی و یا آتش بازی در چهارشنبه آخر سال باشد وجود نداشته است. که این خود بیانگر تاثیر مبحث آموزش شهروندی در کنترل حوادث است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز