سرهنگ معصوم بیگی هشدار داد؛

فعالیت هزار و ۶۰۰ سایت اینترنتی برای تبلیغ مواد مخدر

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۲۰:۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۶
فعالیت هزار و ۶۰۰ سایت اینترنتی برای تبلیغ مواد مخدر
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: هزار و 600 سایت اینترنتی برای ترویج و تبلیغ مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سرهنگ معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان همدان در كنگره پیشگیری از مواد مخدر، گفت: موضوع مواد مخدر یكی از مباحث عمده ای است كه 2 میلیون ایرانی را درگیر كرده و نیاز است به عنوان یك تهدید جدی به آن توجه شود.

وی ضمن مقایسه وضعیت معتادان با سایر بیماران خطرناكی كه مجبورند برای نجات و بازگشت به زندگی عادی خود هر آنچه را كه در توان دارند هزینه ‌كنند، گفت: شرایط بد اعتیاد به گونه ای است كه باید جامعه در رفع آن عزم جدی از خود نشان داده و هزینه های آن را به طور كامل بپردازد.

این مقام انتظامی علاج این معضل بزرگ را فقط با همكاری و تلاش همه افراد جامعه میسر دانست.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به وقوع 33 درصد از قتل ها توسط معتادان تصریح كرد: قصد ما این نیست كه جامعه را نگران كنیم اما این آمارها نشان از واقعیتی دارد كه جامعه و كشور ما با آن مواجه است و همه باید در عرصه این مبارزه فعالانه و متحد همكاری کنند.

این مقام مسوول در ادامه ضمن اشاره به تلاش هزار و 600 سایت اینترنتی برای ترویج و تبلیغ مواد مخدر از سوی كشورهای استعمارگر گفت: چگونگی و ساخت مواد مخدر مصنوعی از طریق سایت های مجازی اینترنتی به افراد آموزش داده می شود و فرزندان ما با استفاده از سایت ها، قدم به دنیای بی حد و مرزی خواهند گذاشت كه سرانجام این مسیر انحراف است و باید خانواده ها در این زمینه بیشتر احساس خطر كنند.

وی ضمن اشاره به تغییر مصرف مواد مخدر سنتی به صنعتی در جامعه امروز آن را از نگرانی های دیگر پلیس و مسوولان دانست و افزود: در این روش فرد معتاد روان پریش و لایعقل می شود و نمی تواند درباره اعمال و رفتار خود پاسخگو باشد و این بدترین نوع اعتیاد است.

سرهنگ معصوم بیگی در ادامه به دو موضوع كاهش عرضه و كاهش تقاضا اشاره کرد و گفت: در مبارزه با مواد مخدر این دو اصل می تواند به مثابه دو لبه قیچی باشند زیرا راهبرد كاهش عرضه برای پلیس خیلی مهم است اما كاهش تقاضا مستلزم یك كار فرهنگی است كه باید جامعه به انجام آن همت گمارد.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به 3 هزار و 700 شهید نیروی انتظامی و 11 هزار جانباز در حوزه مبارزه با مواد مخدر آن را از اقدامات مفید پلیس در بحث كاهش عرضه دانست و گفت: مثبت بودن این اقدامات در سطح جامعه زمانی بیشتر می شود كه نهادها و خانواده ها نیز در بحث كاهش تقاضا و اقدامات فرهنگی به یك راهكار صحیح و قابل اجرا برسند.

وی آموزش و پرورش را مركز ثقل این میدان دانست و تاكید کرد: در این عرصه نیاز به سرمایه گذاری و كار فرهنگی است و از همه سازمان‌ها و نهادها درخواست می كنیم با مساعدت و برنامه ریزی پیرامون مواد مخدر و پیشگیری از آن، برای رسیدن به جامعه ای سالم و پویا حركت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز