مدیركل محیط زیست همدان:

علاقه‌مندان محیط زیست در فراخوان جایزه ملی محیط زیست شركت كنند

۱۳۸۹/۱۰/۰۸ - ۱۷:۰۲:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۷
علاقه‌مندان محیط زیست در فراخوان جایزه ملی محیط زیست شركت كنند
مدیركل محیط زیست همدان گفت: علاقه‌مندان محیط زیست در همدان می‌توانند در فراخوان نهمین دوره جایزه ملی محیط زیست شركت كنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، قربانعلی محمدپور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به افزایش مشاركت همگانی در حفاظت از محیط زیست، سازمان حفاظت محیط زیست از سال 79 اقدام به برگزاری جایزه ملی محیط زیست كرده تا به این وسیله از فعالیت های ارزنده افراد حقیقی و حقوقی حافظ محیط زیست قدردانی شود.

محمدپور افزود: در سال های اخیر و آغاز قرن 21 انسان همواره سعی كرده تا با افزایش آگاهی تكیه بر تجربه و روح مشاركت جویی اجتماعی نگرش و رفتار خود را تغییر دهد و از این رو انجام هرگونه اقدام كه سبب افزایش آگاهی و ایجاد انگیزه برای حفظ محیط زیست شود، بسیار مهم و مؤثر می شود.

مدیركل محیط زیست همدان با اشاره به برگزاری مراسم اعطای جایزه ملی محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست در خرداد ماه 90 گفت: متقاضیان پس از تكمیل فرم شركت در جایزه ملی محیط زیست مدارك لازم را حداكثر تا تاریخ 15 اسفندماه به دبیرخانه جایزه ملی محیط زیست ارسال کرده و یا از طریق مراجعه به سایت اینترنتی سازمان حفاظت محیط زیست و تماس با دبیرخانه جایزه ملی محیط زیست را دریافت كنند.

وی با اشاره به محورهای مصوب برای دریافت جایزه ملی محیط زیست تصریح كرد: ابداعات، اختراعات و طرح های بارز به منظور جلوگیری از آلودگی یا تخریب محیط زیست، خلاقیت بارزی كه موجب كاهش مؤثر هزینه های جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست شده یا سبب سهولت كاربرد وسایل و امكانات كنترل آلودگی و تخریب در سطح وسیع می شود، از جمله این محورهاست.

محمدپور افزود: ارائه طرح های عملی و قابل اجرا كه موجب نجات گونه های كمیاب و در معرض خطر انقراض گیاهان و جانوران شده و از نابودی جوامع گیاهی و جانوری جلوگیری كند، همچنین مطالعات و تحقیقات علمی ارزشمند در زمینه پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست و یافتن شیوه های جدید و مؤثر برای حفظ محیط زیست، از دیگر محورهای جایزه ملی محیط زیست است.

وی اعطای كمك های قابل توجه و ایجاد امكانات مؤثر مادی و معنوی برای حفظ محیط زیست را از محورهای دریافت جایزه ملی محیط زیست دانست و گفت: ارائه خدمات ارزنده و فعالیت های برجسته و نتیجه بخش در مورد ارتقای سطح دانش و بینش محیط زیستی در جامعه و ترویج فرهنگ زیست محیطی در سطح وسیع و فراگیر، از موارد دیگر دریافت جایزه محیط زیست است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز