مراسم چهلم شهدای گمنام شهر جوکار برگزار می‌شود

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۹:۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۲۵۶۶۳
مراسم چهلم شهدای گمنام شهر جوکار برگزار می‌شود
حسین فارسی گفت: روز سه شنبه هشتم مهرماه مراسم چهلم دفن شهدای گمنام در شهر جوکار با حضور هیئات مذهبی و مردم شهید پرور شهر جوکار در جوار مزار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، بخشدار شهر جوکار در ملایر اظهار کرد: روز هشتم مهرماه مصادف با چهلم دفن شهدای گمنام در بوستان شهدای گمنام شهر جوکار است.

وی با بیان اینکه در این روز مراسم ویژه‌ای در شهر جوکار برگزار می‌شود، افزود: این مراسم با حضور هیئات مذهبی از مسجد جامع جوکار آغاز و تا بوستان شهدای گمنام این شهر ادامه داشته و هیئات و اقشار مختلف مردم باتجمع در بوستان شهدای گمنام مراسم چهلم این شهدای عزیز را برگزار می‌کنند .

بخشدار جوکار آغاز مراسم را از ساعت ده صبح عنوان کرد و گفت: دو شهید گمنام در 31 مرداد امسال با استقبال پرشور مردم ملایر و شهر جوکار و طی مراسم باشکوهی در بوستان شهدای گمنام شهر جوکار دفن شدند.

وی به پیگیری مسئولان شهر جوکار برای ساماندهی مزار شهدای گمنام اشاره و تصریح کرد: در مدت کمتر از چهل روز سنگ قبور مطهر شهدا نصب و کف سازی اطراف مزار و نورپردازی لازم برای این قبور مطهر انجام شده و تنها المان اصلی آن باقی مانده است.

فارسی ابراز کرد: با پیگیری رئیس کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور بودجه مربوط به ساخت المان شهدا نیز در حال بررسی و پس از پرداخت این بودجه برنامه ریزی شده است که تا سالگرد دفن شهدای گمنام المان آنها نیز ساخته و نصب شود .

رئیس کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور نیز در گفت وگو با خبرنگار نیز اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‎های گذشته در نظر گرفته شده بود که خبرنگاران استان همدان در مراسم چهلم شهدای گمنام شهر جوکار حضور داشته باشند که به دلیل تقارن این مراسم با شناسایی یکی از شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی همدان و استقبال از والدین این شهید بزرگوار این برنامه لغو شده است.

محمدجواد زمردیان افزود: با انجام آزمایش DNA از والدین شهید علی فرج پور این شهید که به مدت دو سال میهمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده است شناسایی و پس از 31 سال به آغوش خانواده خود از شهر تبریز باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار به مدت 29 سال در خاک عراق گمنام و بی نشان بود و پس از آن نیز دو سال در دانشگاه علوم پزشکی همدان آرمیده بود، ابراز کرد: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تهیه طوماری و امضای آن از والدین شهید درخواست دارند تا اجازه دهند شهیدی که دو سال با او مأنوس شده اند در همین دانشگاه مانده و به تبریز منتقل نشود.

زمردیان با بیان اینکه در مراسم تشییع شهدای گمنام کمیته‌ای ویژه اطلاع رسانی برای اصحاب رسانه از جمله صداوسیما و خبرنگاران خبرگزاری‎ها و سایت‎های خبری و غیره برنامه ریزی شده است، ابراز کرد: برای ما نیز جای سوال است که چرا مراسم تشییع شهدای گمنام در شهر جوکار از صدا و سیمای استان همدان به خوبی انعکاس داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه تصور ما این است که دقت لازم در امر انعکاس این مراسم که با شکوه بسیار زیادی نیز برگزار شد صورت نگرفت، بیان کرد: ما نیز مانند مردم شهر ملایر و جوکار از این شیوه انعکاس مراسم گلایه‌مند بوده و امیدواریم که تدبیری اندیشیده شود تا به‌زودی مستندی از مراسم تشییع شهدای گمنام در شهر جوکار تهیه و در صداو سیمای استان همدان منعکس شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز