امام جمعه همدان:

با ورزش همگانی می‌توان جامعه‌ای سالم را به وجود آورد

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۱۵:۴۶:۳۹
کد خبر: ۲۳۰۲۴۲
با ورزش همگانی می‌توان جامعه‌ای سالم را به وجود آورد
به مناسبت 26مهرماه روز ورزش جمعی از روسای هیات های ورزشی و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان به دیدار آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان رفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، این دیدار در حالی به مناسبت 26 مهرماه هفته تربیت بدنی و ورزش صورت گرفت که مدیر کل ورزش و جوانان استان، معاونان و کارکنان و روسا و نواب رییس هیات های ورزشی حضور داشتند.

امام جمعه همدان در این این دیدار نشاط جامعه را در گرو ورزش و سلامت عنوان کرد و اظهار کرد: ورزش یک مقوله مهم در عرصه سلامت و زندگی انسانها است که باید به آن توجه ویژه شود و با ورزش همگانی می توان یک جامعه سالم را به وجود آورد.

وی افزود: دولت باید نگاه ویژه ای به توسعه فرهنگ ورزش همگانی داشته باشد زیرا رهبر معظم انقلاب همواره به ترویج و گسترش ورزش همگانی در جامعه توجه ویژه ای دارند.

آیت‌الله محمدی گفت: همگانی کردن ورزش به ایجاد شادابی در جامعه می انجامد ولی بسیاری از مردم به علت کم کاری و عدم شرکت در ورزش زیبایی و سلامتی خود را به راحتی از دست می دهند.

وی با اشاره به کوهپیمایی مقام معظم رهبری در سفر به همدان افزود: رهبر معظم انتقلاب در سفر خود به استان هر روز به کوهپیمایی می پرداختند و ایشان در آن مقطع زمانی نسبت به عدم کوهیپیمایی وپیاده روی روزانه مردم همدان در این ارتفاعات زیبا ابراز نگرانی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: همان اندازه که ورزش همگانی اهمیت دارد ورزش قهرمانی نیز مهم است ونباید در رقابت با کشورهای قدرتمند جهان از این حیث عقب بمانیم.

وی تاکید کرد: گسترش فرهنگ دینی، اخلاق اسلامی و فرهنگ همگانی کردن ورزش در جامعه یک ضرورت است اما متاسفانه در برخی از ورزش ها دیگر روح پهلوانی و جوانمردی وجود ندارد.

آیت‌الله محمدی گفت: اسلام دینی است که در وهله اول به جنبه ‏های روحانی و معنوی انسان توجه دارد اما به همان اندازه به آمادگی و تربیت جسم نیز عنایت دارد.

وی اظهار کرد: در روایات اسلامی صریحا به ورزش کردن دستور داده شده چرا که طبق تاکیدات اسلام، عقل سالم در بدن سالم است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: انسان آینه دار کمال و جمال خداوند است و همه کمالات انسان آینه‌ای است که نشان از قدرت خداوند دارد و انسان باید نسبت به حفظ زیبایی خود تلاش کنند چرا که این بدن امانتی از طرف خداوند در بین انسانهاست.

وی خطاب به جوانان جامعه اظهارکرد: جوانان باید قدر بهترین فصل زندگی خود را بدانند و اینكه هنوز قلب آنان رنگ گناه نگرفته است تهذیب و تحصیل و ورزش پیشه سازند تا به كمال برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری نسبت به ترویج مصرف قلیان در جامعه هشدار داد و افزود: ضرر قلیان برای بدن انسان کمتر از سیگار نیست و سالیانه 60 هزار نفر در کشور بر اثر مصرف سیگار و قلیان جان خود را از دست می دهند که این آمار بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه پهلوانی در غلبه برخشم و شهوت است افزود: پیامبر اکرم روزی بـه عـده اى برخورد كرد كه در میان آنان مردى در حال بلند كردن سنگى به نام سنگ پهلوانان بـود و مردم از نیروى او تعجب مى كردند پیامبر(ص ) فرمود: آیا به شما بگویم پهلوانتر از این مرد كیست ؟ مردى كه دیگرى او را دشنام دهد و او بردبارى ورزد و بر نفس خود چیره آید و بر شیطان خود و شیطان او غلبه كند و پهلوان كسى نیست كه بر مردم زور شود بلكه پهلوان كسى است كه بر نفس خود زور شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در ابتدای این دیدار گفت: 48 هیئت ورزشی در استان فعالیت می کنند و 200 هزار نفر نیز در ورزش همگانی نیز حضور دارند و بالغ بر 30 هزار ورزشکار نیز به طور حرفه ای و در سطح قهرمانی ورزش می کنند.

وی افزود: در طول شش سال گذشته فعالیت های خوبی در ورزش استان داشته ایم و چهار سال متوالی در جایگاه نخست استان های تیپ دو وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته ایم.

سید عبدی افتخاری تصریح کرد: در بازیهای آسیایی و المپیک نیز نتایج خوبی بدست آورده ایم و امسال نیز 10 ورزشکار را به بازیهای آسیایی و 4 ورزشکار را به بازیهای پاراآسیایی اعزام نموده ایم.

وی اظهار کرد: ما نیز به تأسی از فرمان‌ها و روایات اسلامی تمام تلاش خود را برای اعتلای ورزش استان در بخش های قهرمانی، همگانی و حرفه به‌کار می‌گیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ترویج اخلاق‌مداری را گامی مهم در تحقق فرهنگ ورزشی نامید و تصریح کرد: برای تقویت این امر از روحانیون و علما کمک می‌گیریم.

وی توجه به ورزش‌های همگانی از جمله پیاده‌روی و کوهنوردی که به‌صورت خانوادگی انجام می‌شود را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز