استاندار:

همدان در ایجاد اشتغال رتبه دوم را در سطح کشور دارد

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۱۳:۰۵:۴۷
کد خبر: ۲۵۳۴۳۸
همدان در ایجاد اشتغال رتبه دوم را در سطح کشور دارد
محمد ناصر نیکبخت گفت:طبق آمارهای کشوری استان همدان پس از استان مرکزی دومین استان ایجاد کننده اشتغال در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، استاندار همدان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان افزود:این در حالی است که استان مرکزی یکی از بزرگترین استان های صنعتی کشور است که به دلیل همین صنعتی بودن نیز مشکلات زیادی مانند آلودگی هوا برای این استان ایجاد شده است.

وی اظهار داشت:رتبه دوم برای استان همدان جایگاهی ارزشمند است که این امر نیز با تلاش مدیران استانی و همت و پشتیبانی مردم ایجاد شده است.

وی حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران در استان همدان را زمینه ساز بهبود فضای کسب و کار در این استان دانست و ادامه داد:رسانه های جمعی نیز با دلگرم کردن مردم نقش بسزایی در ایجاد این بستر دارند.

استاندار همدان اضافه کرد:دولت تدبیر و امید همواره به دنبال اطمینان بخشی به بخش خصوصی است چرا که دولت به این نتیجه رسیده است که بخش خصوصی باید در امور مختلف ورود کند.

نیکبخت عنوان کرد:نرخ مشارکت اقتصادی در استان همدان از 37 درصد به 39 درصد رسیده است که این نشان از افزایش اشتغال در استان دارد.

وی افزود:لیست واحد های صنعتی که نیازمند مشارکت برای احیای دوباره هستند به بنیاد برکت،ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و تعاونی ناجا اعلام خواهد شد تا از این طریق به بانک ها معرفی شوند.

وی از آمادگی شرکت بزرگ شستا برای سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی در استان همدان خبر داد و گفت:منطقه اقتصادی جهان آباد،مطالعه منطقه ویژه سامن،ساخت هتل پنج ستاره،اجرای سیستم پساب فاضلاب و تولید منیزیم از دولومیت از جمله طرح های در نظر گرفته برای مشارکت این شرکت است.

وی ادامه داد:شرکت شستا که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است از بعد از پیروزی انقلاب هیچگونه سرمایه گذاری در استان همدان نداشته است در حالیکه اکثر استان های کشور از مزایای سرمایه گذاری این شرکت بهره مند شده اند.

استاندار همدان با بیان اینکه دیدار با سرمایه گذاران کویتی در تهران به هفته آینده موکول شده است گفت:این دیدار با دومین سرمایه گذار عرب در جهان است و بنده نیز تنها استاندار حاضر در این جلسه خواهم بود.

وی ادامه داد:اگرتفکر یخ زده و بد بینی نسبت به سرمایه گذار در در برخی از افراد از بین برود این استان شرایط لازم را برای توسعه و تعالی را دارد.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز