معاون عمرانی استاندار همدان:

فضاسازی پایانه‌های مسافری بر مبنای اصول اسلامی ـ ایرانی باشد

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۲۲:۰۶:۰۰
کد خبر: ۴۹۴۳۷
فضاسازی پایانه‌های مسافری بر مبنای اصول اسلامی ـ ایرانی باشد
سیدحسن موسوی گفت: باید در خصوص فضاسازی مناسب بصری و فرهنگی بر مبنای اصول اسلامی ـ ایرانی در پایانه‌های مسافربری همدان برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سیدحسن موسوی در گردهمایی مدیران عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های كشور  در همدان، اظهار داشت: در خصوص ایجاد فضای بصری مناسب نیاز به برنامه‌ریزی دقیق است و اجرای این طرح بر روحیه مراجعین تاثیر بسزایی دارد.

موسوی افزود: یكی از بحث‌هایی كه معمولا در كشور به خصوص در زمینه هدفمندسازی یارانه‌ها نگرانی و دغدغه بسیاری ایجاد كرده بود بحث حمل و نقل در كشور بود كه با درایت دولت و مسوولان و همكاری بی‌نظیر مردم به ویژه رانندگان وسایل حمل و نقل این موضوع به نحو مطلوبی اجرا شد و مشكلاتی كه قبل از اجرا پیش‌بینی می‌شد واقعیت پیدا نكرد.

وی بیان داشت: بحث هدفمندی یارانه‌ها در موضوع حمل و نقل با كمترین حاشیه انجام شد و امروز حمل و نقل بدون هیچ نگرانی و به نحو مطلوبی در حال انجام است.

موسوی با اشاره به اینكه اوایل هر سال نرخ حمل و نقل عمومی افزایش می‌یابد، گفت: امسال با توجه به اعلام وزارت كشور و دولت، نرخ‌ها افزایش نیافت و رانندگان وسایل عمومی كمال همكاری را در این خصوص داشتند، البته نرخ‌ها اصلاح می‌شود. 

معاون عمرانی استاندار همدان خاطرنشان كرد: در پایانه‌های همدان می‌توان در خصوص گردشگری استان نیز تبلیغات و اطلاع‌رسانی انجام داد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب مسوولان در نظام جمهوری اسلامی در مسابقه خدمت رسانی به مردم هستند و اگر به مسافران به دیده اولیای خدا و شیعه امیرالمومنین(ع) نگاه كنیم، می‌توانیم در مسیر خدمت رسانی فعالیت مناسبی داشته باشیم.

محمدسعید بیات افزود: نگاه اسلامی در خدمت رسانی به مسافر با نگاه غربی متفاوت است و هدف در نظام اسلامی تنها دریافت سود نیست.

بیات یادآور شد: ارایه خدمات مطلوب در پایانه‌ها و تامین امكانات رفاهی و امنیتی می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های مردم را در خصوص سفر از بین ببرد.

وی اظهار داشت: مسائل فرهنگی از جمله مسایل راهبردی در پایانه‌ها محسوب می‌شود و باید توجه ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد.

شهردار همدان نیز اظهار داشت: دومین پایانه بزرگ استان همدان با حمایت‌های دولت، استانداری همدان و اعضای شورای اسلامی شهر همدان در قسمت شرقی شهر احداث می‌شود.

سید مسعود عسگریان افزود: بحث حمل و نقل مسافرین همواره یكی از دغدغه‌های مدیریت شهری بوده است و با برنامه‌های خوبی كه در سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری انجام می‌شود اقدامات مناسبی در این سازمان پیش‌بینی شده كه یكی از این اقدامات احداث پایانه شرق شهر همدان است.

عسگریان یادآور شد: شهر همدان در چهارراه عبوری 4 استان غرب كشور قرار دارد و همه روزه به عنوان پایانه جابجایی مسافران استان‌های غرب كشور عمل می‌كند.

وی افزود: پایانه مسافربری شهر همدان با قسمت‌های مختلف اتوبوسرانی، مینی‌بوسرانی و تاكسیرانی عملكرد بسیار خوبی ارایه می‌كند و روزانه با 160 اتوبوس، 300 مینی‌بوس و حدود 3000 تاكسی به بیش از 11 هزار مسافر خدمات ارائه می‌دهد.

شهردار همدان اشاره كرد: سازمان پایانه مسافربری شهرداری همدان به عنوان سازمان برتر كشور در سال گذشته انتخاب شد و این سازمان با تمام توان به دنبال ارایه خدمات مطلوب به شهروندان است، همچنین در زمینه بحث هدفمندی یارانه‌ها تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهد.

سیدمسعود عسگریان افزود: سرویس‌دهی به مسافران در پایانه‌ها مطلوب‌تر از گذشته انجام می‌شود و مكانی برای استراحت آنها در نظر گرفته شده است.

عسگریان یادآور شد: در سال 90 برنامه‌ریزی شده است تا بخشی از پایانه‌ها در قسمت‌هایی از شهر پیش‌بینی شود كه حداقل بار ترافیكی را ایجاد كند.

وی در پایان تاكید كرد: امیدواریم تصمیمات نهایی از این نشست تخصصی بتواند برای تمام شهروندان میهن اسلامی، خدمات و رفاه بیشتری ایجاد كند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز