رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان:

ثبت نام دانش‌آموزان همدانی با سامانه الکترونیکی صورت می‌گیرد

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۸:۵۵:۴۸
کد خبر: ۶۰۸۹۹
ثبت نام دانش‌آموزان همدانی با سامانه الکترونیکی صورت می‌گیرد
نباتی گفت: سامانه نام نویسی الکترونیکی در راستای تحقق بخشیدن دولت الکترونیک همزمان با سراسر کشور در استان همدان به اجرا در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، احمد علی نباتی، رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش همدان اظهار داشت: براساس شیوه‌نامه نام‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان، استفاده از فضای کافی نت برای ثبت‌نام اکیداً ممنوع بوده و ملاک ثبت‌نام دانش‌آموزان کد ملی است.

نباتی افزود: درسال جاری امکانی در سیستم لحاظ شده است تا علاوه بر مدیران مدارس، دانش‌آموزان جدیدالورود ورودی به مدارس پایه‌های اول ابتدایی، اول راهنمایی، اول متوسطه و دانش‌آموزان انتقال یافته نیز بتوانند رأسا نسبت به ثبت‌نام خود از طریق سایت www.sanaad.ir اقدام کنند.

وی تصریح کرد: نام نویسی الکترونیکی باید توسط مدارس انجام پذیرد؛ در صورت تمایل و براساس میزان وجود امکانات در آن منطقه، نام‌نویسی دانش‌آموزان ورودی (پایه‌های اول راهنمایی، اول متوسطه و دانش‌آموزان انتقال یافته) می‌تواند توسط دانش‌آموزان و یا والدین آنها نیز انجام پذیرد. 

نباتی گفت: در مدارسی که امکان دسترسی به اینترنت و اینترانت وجود ندارد، مدیران مدارس می توانند به یکی از روش‌های زیر اقدام کنند: «در اولویت اول، ثبت‌نام از طریق مراکز استقرار مجتمع‌های آموزشی و پرورشی ترنم ولایت»، « در روستاها ازطریق دفاتر خدمات الکترونیک روستایی و پیش خوان دولت» و «اختصاص فضا و امکانات مناسب بابت نام‌نویسی الکترونیکی از سوی آموزش وپرورش منطقه جهت استقرار مدیر یا نماینده مدرسه برای درج اطلاعات دانش‌آموزان» اقدام نمایند. 

رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان عنوان کرد: با توجه به آنکه ملاک ثبت‌نام دانش‌آموزان کد ملی است لذا آن دسته از افرادی که دارای اشکال در کد ملی هستند، لازم است با مراجعه به نزدیکترین اداره ثبت احوال محل زندگی خود نسبت به رفع مشکل اقدام کرده تا نام نویسی آنها قطعی شود.

رییس اداره فن آوری اطلاعات اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تمام دانش‌آموزان با تابعیت ایران که در سال قبل در مدارس ایرانی اعم از داخل و خارج تحصیل کرده‌اند (‌اعم از پایه‌ اول ابتدایی و...) لازم است تا کد ملی آنها توسط سازمان ثبت احوال کشور تاییدشود لذا این دانش‌آموزان ابتدا پیش ثبت‌نام شده و پس از تأیید کد ملی آنها، مدیران مدارس امکان تأیید ثبت‌نام نهایی را خواهند داشت؛ تأیید کدملی به صورت سیستمی و از طریق حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش صورت می‌پذیرد.

وی درخصوص مراحل ثبت نام الکترونیکی در مدارس گفت:‌ ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه فعلی، توسط مدیر مدرسه صورت می‌گیرد و قبل از شروع ثبت‌نام دانش‌آموزان لازم است تا مدیران مدارس ابتدا نسبت به دریافت نام کاربری و رمز خود از طریق کارشناس فناوری اطلاعات منطقه اقدام کنند. 

نباتی اظهارداشت: نام‌نویسی دانش‌آموزان پایه اول راهنمایی، اول متوسطه و منتقل شدگان پس از تعیین مدرسه محل تحصیل و ارائه مدارک قبولی در پایه قبل، توسط مدرسه انجام می‌پذیرد و در صورت داشتن امکانات اینترنتی نام نویسی توسط اولیا دانش‌آموز پس از تحویل کد ثبت‌نام الکترونیکی که توسط مدرسه تخصیص داده شده از طریق سایت www.sanaad.ir انجام پذیرد. دانش‌آموزان انتقالی چنانچه توسط مدرسه قبلی ثبت قطعی شده باشند، ابتدا باید در مدرسه مبدا ثبت‌نام ابطال شود تا امکان ثبت‌نام در مدرسه جدید به وجود آید؛ تمام دانش‌آموزان اتباع خارجی اعم از دانش‌آموزانی که درهمان مدرسه تحصیل می‌کرده‌اندیا دانش‌آموزان ورودی صرفا توسط مدیر یا عوامل اجرایی مدرسه ثبت نام می‌شوند.

لازم به ذکر است جهت پاسخگویی به هرگونه ابهام و اشکال در روند اجرای ثبت نام سامانه ی پشتیبانی و پرسش و پاسخ سامانه نام نویسی الکترونیکی جهت پاسخ گویی مناطق به نشانی اینترنتی info@sanaad.irhttp://www.lmscenter.org/support در اختیار ادارات قرار گرفته است و از طریق پست الکترونیکی و همچنین سایت مرکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت متبوع به نشانی www.cicts.medu.ir و اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات استان به نشانی hamedan.medu.ir/ict اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز