معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خبر داد

اجرای طرح سنجش میزان رضایتمندی مراجعین از خدمات دستگاه‌های اجرایی

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۱:۵۴:۰۰
کد خبر: ۷۹۳۱
اجرای طرح سنجش میزان رضایتمندی مراجعین از خدمات دستگاه‌های اجرایی
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان گفت: طرح سنجش میزان رضایتمندی مراجعان از خدمات دستگاه‌های اجرایی از تاریخ 25 دی به مدت سه هفته در استان همدان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، كریم مطهری‌مؤید در جلسه تبیین طرح سنجش میزان رضایتمندی مراجعان از خدمات دستگاه‌های اجرایی استان گفت: این طرح در خصوص تكریم ارباب رجوع و بررسی و سنجش نحوه انجام وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان به مردم اجرا می‌شود.

مطهری‌مؤید افزود: در این طرح 63 دستگاه اجرایی در 9 شهرستان همدان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و طی سه هفته اجرای طرح تعداد 9 هزار برگ فرم ارزیابی توسط مراجعان تكمیل می‌شود.

وی یادآور شد: در دین مبین اسلام، آیات قرآن و احادیث پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) تأكید بسیاری به بحث ارزش‌گذاری و خدمات‌رسانی به مردم شده است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان با اشاره به آیات قرآن در این خصوص گفت: انسان در مقام خلیفه اللهی از مرتبه بالایی نزد خداوند برخوردار است و كرامت انسانی یكی از آموزه‌های مكتب اسلامی است.

وی افزود: خدمت به مردم برابر با خضوع و خشوع در مقابل خدا و عبادت اوست و امام علی(ع) در نامه به مالك اشتر توصیه‌های بسیاری در خصوص خدمت به مردم فرموده‌اند.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت خدمت به مردم ابراز داشت: یكی از هدف‌های اصلی سازمان، ارایه خدمات به گونه‌ای است كه باعث رضایتمندی مراجعین شود و در این راستا مؤلفه‌های سرعت در كار، دقت در كار، صحت در كار و نوع برخورد با ارباب رجوع باید مورد توجه قرار گیرد.

مطهری‌مؤید افزود: عاملان اجرای طرح در دستگاه‌ها باید از دقت، صبر و حوصله بسیاری برای انجام وظایف خود برخوردار باشند تا فرم‌های ارزیابی با دقت بالا تكمیل شود.

وی یادآور شد: دستگاه‌های مورد ارزیابی به دستگاه‌های ارائه كننده خدمات به صورت مستقیم به ارباب رجوع، دستگاه‌های قضایی و انتظامی، بانك‌ها و بیمه‌ها، واحدهای ستادی و اجرایی وزارتخانه‌ها و شركت‌های دولتی تقسیم می‌شوند. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار همدان اضافه كرد: نتیجه این اقدامات توسط استانداری در تمام استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و امتیاز هر دستگاه در جشنواره شهید رجایی منجر به انتخاب دستگاه‌های برتر می‌شود، همچنین دستگاه‌هایی كه در زمینه تكریم ارباب رجوع موفق عمل كرده‌اند مورد تشویق قرار می‌گیرند.

وی خطاب به عاملان اجرای طرح گفت: فرم‌ها باید بی‌طرفانه و بدون اعمال نظر و فقط براساس نظر ارباب رجوع تكمیل شود. 

مطهری موید تأكید كرد: برخی دستگاه‌ها مانند شهرداری و دادگستری ذاتاً و به علت ماهیت كارشان با ارباب رجوع‌های ناراضی مواجه هستند كه قطعاً باید جهت ارزیابی از سایر دستگاه‌ها متمایز شوند.

مدیركل منابع انسانی و تحول اداری استانداری همدان نیز در این جلسه گفت: این طرح از سال 81 به صورت پایلوت در 7 استان انجام شد و از سال 82 در كل كشور به صورت یك طرح ملی در حال اجرا است.
 
جمیله دینی‌زاده افزود: این طرح براساس مصوبه طرح تكریم میزان رضایتمندی ارباب رجوع به اجرا درمی‌آید و پرسشنامه و زمان اجرای طرح به صورت سراسری در كشور تعیین می‌شود.

وی تأكید كرد: تكمیل فرم‌ها منجر به محاسبه عدد رضایتمندی دستگاه‌ها می‌شود و این امتیاز در جشنواره شهید رجایی مورد احتساب قرار می‌گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز