رییس بیمارستان افشار یزد:

احتمال بروز بیماری قلبی در سیگاری‌ها ۴ برابر بیشتر است

۱۳۹۰/۰۱/۲۶ - ۱۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۳۶۵۱۰
احتمال بروز بیماری قلبی در سیگاری‌ها ۴ برابر بیشتر است
سیدخلیل فروزان نیا گفت: شانس بروز بیماری عروق قلبی در سیگاری‌ها 2 تا 4 برابر غیر سیگاری‌ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، رییس بیمارستان افشار یزد در همایش سلامت كه با حضور فرماندار مهریز و جمعی از مسوولان شهرستان، بسیجیان و پاسداران در كانون فرهنگی تربیتی شهید كشاورزی مهریز برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته سلامت گفت: سلامت بزرگترین نعمتی است كه در اختیار بشریت است زیرا بدون سلامت بهره بردن از سایر نعمت ها امكان پذیر نیست.

سیدخلیل فروزان نیا فوق تخصص جراحی قلب و عروق دو عامل خطر مستقل در ایجاد بیماری قلبی عروقی ، پرفشاری خون و بالا بودن کلسترول خون دانست و افزود: پاسخ افراد به استرس های روزمره نیز می تواند در ایجاد بیماری قلبی سهم داشته باشد. مثلا بعضی از افراد در اثر استرس های روزمره به مصرف دخانیات روی آورده یا بیش از حد غذا می خورند و بدین صورت خود را در معرض عوامل خطر ثابت شده بیماری های قلبی عروقی قرار می دهند.

وی مهمترین عوامل خطر قابل تعدیل در ایجاد بیماری های قلبی عروقی را مصرف دخانیات، ‌بالا بودن کلسترول خون، پرفشاری خون، کم تحرکی، ‌چاقی و اضافه وزن،‌ دیابت نام برد و افزود: شانس بروز بیماری عروق قلبی در سیگاری ها 2 تا 4 برابر غیر سیگاری ها است. مصرف سیگار یک عامل خطر مستقل جدی برای مرگ ناگهانی در بیماری عروق کرونر است

این متخصص قلب فشار خون بالا را به عنوان یكی از عوامل عمده بیمارهای قلب و عروق دانست و گفت: فشار خون بالا میزان بار قلب را افزایش و از این طریق موجب ضخیم شدن و سخت شدن قلب می شود. علاوه براین شانس سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی کلیه و نارسایی احتقانی قلب را افزایش می دهد. با وجود عوامل خطر دیگر شانس حمله قلبی در بیماران مبتلا به پرفشاری خون چندین برابر خواهد شد.

فروزان نیا تصریح كرد: زندگی بدون فعالیت یک عامل خطر برای بروز بیماری عروق کرونر است. فعالیت جسمانی متوسط تا شدید به صورت منظم از بیماری عروق خونی و قلب جلوگیری می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز