مدیركل كتابخانه‌های یزد:

ارتباط با كتاب باعث تكامل انسان است

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۶:۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۳۵
ارتباط با كتاب باعث تكامل انسان است
علایی در نخستین همایش كتاب‌یاران با بیان اینکه ارتباط با كتاب باعث تكامل انسان است گفت: شرط اثربخشی این ارتباط، هدفمندبودن مطالعه و داشتن یك سیر مطالعاتی مدون و منظم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، مدیركل كتابخانه‌های عمومی استان یزد در نخستین همایش كتاب‌یاران مدارس، با اشاره به اینكه بسیاری از از دانشمندان بزرگ شیعی، یا كتابدار كتابخانه‌های بزرگ بوده و یا مدت زمان مدیدی از حیات علمی خود را در كتابخانه سپری كرده‌اند، گفت: كتابخانه یك مركز آموزشی مادام العمر است و ارتباط مستمر با كتاب سبب دانش‌پژوهی و كسب علم در همه ادوار زندگی و حالات فرد می‌شود.

سید محمدحسن علایی ارتباط با كتاب را باعث تكامل انسان دانست و اظهار داشت: شرط اثربخشی این ارتباط، هدفمند بودن مطالعه و داشتن یك سیر مطالعاتی مدوّن و منظم است.

علایی افزود: با توجه به اینكه مطالعه از روی علاقه به خصوص برای قشر دانش‌آموز ، اثربخش‌تر و ماندگارتر خواهد بود باید سیرهایی طراحی و تنظیم شود كه اشتیاق و علاقه دانش‌آموزان را برانگیزد.

مدیركل كتابخانه‌های عمومی یزد در جمع كتابیاران دختر و پسر استان همچنین به تشریح طرح «هاتف كتاب» پرداخت و خاطرنشان كرد: كتابیاران نوجوان و جوان می‌توانند به عنوان بهترین هاتفان كتاب عمل كنند و از یك سو دانش‌آموزان مدارس خود را به مطالعه ترغیب كرده و از سوی دیگر فرهنگ كتابخوانی را در خانواده‌های خود نهادینه كنند.

وی افزود: هدف این طرح در مدارس این است كه كتاب در كتابخانه‌های مدارس نماند و كتاب‌های سودمند به صورت چرخشی در اختیار همه دانش‌آموزان استان قرار بگیرد.

سید محمدحسن علایی از كتابیاران مدارس خواست مطالعه مفید را مورد توجه جدی قرار دهند و در این باره تأكید كرد: مطالعه‌ای مفید است كه علمی را افزایش دهد، رفتاری را اصلاح نماید و یا ذهنی را تحت تأثیر قرار دهد.

در این همایش كه با همكاری اداره كل كتابخانه‌های عمومی استان یزد و سازمان دانش‌آموزی استان در محل تالار فرهنگیان یزد برگزار شد، كتابیاران مقطع راهنمایی و دبیرستان مدارس استان سوالات خود در خصوص شرایط كتابیاری و نحوه عضویت در طرح هاتف كتاب را مطرح كردند كه پاسخ‌های خود را از مدیرکل کتابخانه های استان دریافت كردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز