كار برداشت انگور در شهرستان خاتم شروع شد

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۵۱:۴۸
کد خبر: ۶۲۶۴۸
كار برداشت انگور در شهرستان خاتم شروع شد
سرپرست فرمانداری شهرستان خاتم گفت: كار برداشت انگور از سطح یك هزار هكتار از اراضی كشاورزی شهرستان خاتم شروع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، غلامرضا عطایی سرپرست فرمانداری شهرستان خاتم اظهار داشت: پیش بینی می شود برداشت انگور تا حدود یك ماه و نیم آینده ادامه یابد.

وی ادامه داد: شهرستان خاتم با سطح زیر كشت حدود یک هزار هكتار و متوسط عملكرد حدود 22 تن و تولید حدود 22 هزار تن مهمترین منطقه تولید انگور استان یزد است.

غلامرضا عطایی چاه های كشاورزی اطراف مروست و هرابرجان را از مهمترین مناطق تولید انگور شهرستان خاتم عنوان کرد و كیفیت انگور تولیدی این مناطق را به لحاظ شرایط خاص آب و هوایی بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

وی كشاورزان تولید كننده انگور این منطقه را از سخت‌كوش ترین اقشار جامعه برشمرد و با ضمن تقدیر و تشكر از تلاش های جهاد كشاورزی از آنان خواست تمام سعی خود را برای خدمت رسانی به این قشر محبوب از جامعه به كار گیرند.

ارقام عسكری، یاقوتی، شاهاتی، ریش از مهمترین ارقام انگور تولیدی شهرستان خاتم بود كه از سایر مناطق استان و كشور زودتر به بازار آمده و به‌صورت تازه، خوری و فراوری شده(كشمش) در بازارهای داخل استان و سایر بازار ها از جمله بندر عباس، سیرجان، بوشهر، اصفهان، تهران با قیمت بسیار مطلوب به‌فروش می رسد.

نظر شما