نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد

معلم باید چشمه‌های جوشان فطرت را در دانش‌آموزان احیا ‌كند

۱۳۹۰/۰۶/۲۷ - ۱۵:۵۸:۵۶
کد خبر: ۷۷۱۴۰
معلم باید چشمه‌های جوشان فطرت را در دانش‌آموزان احیا ‌كند
آیت الله ناصری با اشاره به سرشت و فطرتی كه خداوند انسان‌ها را براساس آن خلق کرده، گفت: معلم باید چشمه‌های جوشان فطرت را دردانش آموزان احیا كند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس جمعی از فرهنگیان شهرستان یزد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار كردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست با اشاره به آیات اول سوره علق، اهمیت علم و دانش در اسلام را برشمرد و گفت: علم و دانشی در اسلام اهمیت دارد كه انسان را به سوی خدا رهنمون سازد ومسیر انسان را برای رسیدن به كمال هموارنماید.

آیت الله ناصری افزود: دانستن و خواندن تنها افزایش اطلاعات و آگاهی در دانش آموزان نیست بلكه آموزش باید به تفکر، تعقل در خلقت، رسیدن به کمال و شناخت خدا بیانجامد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به سرشت وفطرتی كه خداوند انسانها را براساس آن خلق نموده گفت: معلم باید چشمه های جوشان فطرت را دردانش آموزان احیا كند.

امام جمعه یزد معلمی را شغل انبیا ذكركرد وافزود: انبیا برای رساندن انسان به خدا تلاش می كردند ومعلمان نیز سعی كنند دانش آموزان را خدایی تربیت نمایند.

وی دانش آموزان را امانت های الهی دانست و ازمدیران و مسوولان دستگاه تعلیم وتربیت خواست تمام سعی و تلاش خویش را برای آموختن چگونه زیستن ، چگونه بودن و چگونه شدن دانش آموزان بكاربندند و با شناساندن اهداف متعالی تعلیم وتربیت، مسیر تفکر و حرکت به سوی حقیقت را به آن ها بیاموزند.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس و تقارن آن با آغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت گفت: هفته دفاع مقدس یادآور حركت متعالی و ارزشمندی است كه سربلندی ، عزت ، افتخار این ملت را رقم زد .

محمد کاظم رحیمی نژاد با اشاره به بهره مندی دستگاه تعلیم وتربیت از بهترین ، سالم ترین وكارآمدترین نیروی انسانی گفت: معلمان درهمه عرصه های انقلاب ، مشاركتی فعال وتاثیرگذارداشته اند.

وی ضرورت همراهی صاحب نظران برای فائق آمدن برمشكلات امر تعلیم وتربیت را ضروری دانست واظهارامیدواری كرد با بهره مندی از نظرات وپیشنهادات انان مسیر آموزش وپرورش استان دررسیدن به اهداف متعالی تعلیم وتربیت هموارترگردد.

درادامه این دیدار مدیرآموزش وپرورش ناحیه 2یزد ، رییس اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان ورییس اداره آموزش وپرورش استثنایی یزد و دو تن از دانش آموزان عضواتحادیه انجمن اسلامی با ارایه گزارشی، به مسایل ومشكلات خود پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز