سخنگوی دولت از نمایشگاه کتاب بازدید کرد

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۸:۴۶:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۸۸۹۳
سخنگوی دولت از نمایشگاه کتاب بازدید کرد
علی بهادری‌جهرمی از سی‌ و سومین نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سخنگوی دولت، در روز شنبه (۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به چند نشر از جمله: دارخوین، انتشارات شهید کاظمی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، انتشارات سوره مهر و... سر زد.

بهادری‌جهرمی در انتشارات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی توجه خاصی به کتاب «چهل حدیث» داشت و گفت: کاش بتوانیم یک‌هزارم مسیری که امام در «چهل حدیث» ذکر کرده‌اند، طی کنیم.

او همچنین در بازدید از غرفه سوره مهر پیگیر مجموعه شعر تازه فاضل نظری شد و گفت همه آثار این شاعر را می‌خواند.  

سخنگوی دولت همچنین در جمع خبرنگاران حاضر گفت: الحمدلله بعد از دو سال تعطیلی، امسال نمایشگاه کتاب باز هم به‌ صورت حضوری برگزار شد و باعث شد دوباره اهالی قلم و کتاب، به‌ ویژه جامعه دانشگاهی، دوباره در اینجا یکدیگر را پیدا کنند. من الان می‌گفتم کاش بیشتر وقت داشتم و بیشتر در غرفه‌ها می‌ماندم. آدم دوست ندارد زود از این غرفه‌ها بیرون برود.

او افزود: در کنار برگزاری حضوری، تدبیر بسیار خوبی که حوزه وزارت محترم ارشاد داشتند این بوده که حوزه برگزاری نمایشگاه مجازی که این دو سال بوده، تعطیل نشده، به این علت که آن حوزه بیشتر در راستای توسعه عدالت در دسترسی احاد مردم به کتاب موثر است. با این فعال نگه داشتن نمایشگاه مجازی، ما عملا در توزیع عادلانه‌تر دسترسی به کتاب کمک کردیم که همه بتوانند بهره‌برداری کنند.

علی بهادری‌جهرمی برگزاری بخش مجازی رویداد را جای امیدواری دانست و اظهار کرد: پیش از این هم در حوزه جشنواره فجر، همین ابتکار را از وزیر محترم ارشاد دیده بودیم که در راستای شعار تحقق عدالت و کار ستودنی و قابل تقدیری است.

او با بیان اینکه ان‌شاءالله این شور و شوق‌ها به افزایش سرانه مطالعه ما در کشور کمک کند، گفت: ان‌شاءالله دولت بتواند با حمایت‌های مختلفی که از حوزه چاپ و نشر، ناشران و نویسندگان دارد، از اول تا آخر این زنجیره تولید، توزیع و انتشار تا مطالعه کتاب که به عموم مردم تسلی پیدا می‌کند، موفق باشد و همه کمک کنیم بیشتر به سمت کتاب که یار قدیمی و معلم همه ماست، حرکت کنیم.

بهادری‌جهرمی از برنامه‌های دولت برای صنعت نشر نیز بیان کرد: در همه حوزه‌هایی که عرض کردم، برنامه‌های متعددی وجود دارد؛ از جمله: برگزاری نمایشگاه به دو صورت حضوری و مجازی، اختصاص یارانه‌ها و... هفته گذشته بود که با ریاست معاون اول جلسه‌ای برای حل مشکل کاغذ برگزار شد. دولت در کنار حمایتی که از تخصیص ارز یارانه‌ای به کتاب انجام داده، بنا شده حمایت و سرمایه‌گذاری جدی‌ای در حوزه کارخانجات تولید کاغذ صورت بگیرد و مشابه این حمایت‌ها در حوزه نویسندگان، مطالعه کتاب و غیره.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز