فضای کتابخانه ای فردیس بسیار کم است

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۱۱:۳۶:۰۹
کد خبر: ۵۷۴۴۰۵
فضای کتابخانه ای فردیس بسیار کم است
این شهرستان 600 هزار نفری برای سند چشم انداز1404 حدود 40 هزار متر مربع فضای کتابخانه ای کم دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، گلشن شیرمحمدی شامگاه شنبه در نشست انجمن خیرین کتابخانه ساز در تالار الماس شهرستان فردیس افزود:این شهرستان با جمعیت حدود 600 هزار نفر دارای 4 باب کتابخانه عمومی نهادی می باشد که توسعه فضاهای کتابخانه ای درآن ضروری است.

وی بیان داشت:در شاخص شهرستانی متوسط برای هر 100 نفر 70 سانتی مترمربع سرانه فضا کتابخانه ای تعیین شده است در حالی که این سرانه در سطح استان برای هر 100 نفر 1.2 مربع بوده و در سطح کشور 1.7 مترمربع است.

در سند 1404 برای هر 100 نفر باید 8 مترمربع فضای کتابخوانی داشته باشد.

وی گفت: در زمان حاضر برای رفع کمبودها 10 باب کتابخانه ای در سطح شهرستان فردیس نیاز است.

وی توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند توسعه فضاهای کتابخانه‌ای دانست و اظهار داشت: ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در بین اقشار جامعه بویژه قشر جوان می تواند بازوی توانمندی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باشد.

شیرمحمدی افزود: این شهرستان کتابخانه مرکزی ،سالن مطالعه ،سالن بخش کودک و امانت ندارد .

مسئول امور کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس گفت: ساخت 4 باب کتابخانه در فردیس به 20 سال گذشته بر می گردد که اکنون فردیس 20 برابر شده ولی کتابخانه های این شهرستان افزایش نیافته است.

شیرمحمدی ، برای توسعه و گسترش فضاهای کتابخانه در این شهرستان خواستار واگذاری حق انتفاع کتابخانه واقع در پاک تندرستی از سوی شهرداری منطقه 3 به نهاد کتابخانه های عمومی فردیس شد .

وی بیان کرد: در مشکین دشت 2 قطعه زمین برای ساخت کتابخانه ها اختصاص یافته که بدلیل نبود اعتبار مغفول مانده است.

شیرمحمدی گفت: 30 سال پیش زمینی برای احداث کتابخانه در رزکان نو فردیس جانمایی شده بود اما تاکنون این زمین برای ساخت در اختیار متولیان این امر قرار نگرفته است.

مسئول امور کتابخانه های عمومی فردیس از منتخبین شورای شهر فردیس خواست در توسعه کتابخانه ها این نهاد را یاری کنند و در پرداخت سهم نیم درصدشهرداری ها به کتابخانه‌ها با استقلال شهرداری فردیس محقق شود.

اکنون شهرستان فردیس دارای 9 باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه عمومی و پنج کتابخانه مشارکتی است.

14 هزار و 500 نفر عضو کتابخانه های این شهرستان هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز