آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۰۱ - ۱۱:۴۰:۳۵
کد خبر: ۱۱۹۶۶۵۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا ۱ تیر ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 1 تیرماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ بر اساس اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل،  با بستری این تعداد بیمار  کووید.۱۹  و نیز ترخیص ۲۴ بیمار  از مرکز درمانی  شمار بستری‌های  ویروس کرونای در استان به ۱۴۹ نفر کاهش یافت که  از این تعداد ۴۴ نفر در بخش‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

وضعیت نسبتا پایدار کرونا در استان اردبیل ادامه داشته و در شبانه روز گذشته ۲۳ نفر مبتلای جدید به این ویروس در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

 بر اساس اعلام این دبیرخانه، طی شبانه‌روز گذشته  ۴ نفر دیگر از مبتلایان کرونا در استان اردبیل جان باخته و شمار جانباختگان  طی ۱۶ ماه گذشته  به  یک هزار و ۸۲۱ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت کاهشی شیوع کرونا در این استان را همچنان شکننده عنوان کرد و افزود: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره شیوع کرونا در استان وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به کم شدن بار مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان در چند روز اخیر اضافه کرد: مراکز درمانی استان آماده پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا هستند.

دکتر حبیب‌زاده خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی شد و گفت: برای مهار این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت سفت و سخت ضروری است و هر تجمع ضروری حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله ۲ تا سه متری برگزار شود.

وی برگزاری هر گونه تجمع را موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا عنوان و اضافه کرد: مهم‌ترین خطر در روزهای آینده، برگزاری مراسم عروسی و سفر شهروندان است و باید این مساله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

دکتر حبیب‌زاده، رعایت دقیق محدودیت‌های وضع شده، در خانه ماندن، عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و هرگونه دورهمی، تعطیلی مجالس عروسی و ترحیم را تنها راه برون‌رفت و گذر از شرایط بحرانی موجود ذکر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز