مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد:

برگزاری همایش تاثیر خاندان صفوی برتاریخ و فرهنگ ایران در اردبیل

۱۳۹۴/۰۱/۱۵ - ۱۱:۴۸:۰۳
کد خبر: ۲۷۴۹۳۹
برگزاری همایش تاثیر خاندان صفوی برتاریخ و فرهنگ ایران در اردبیل
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری همایش ' تأثیر خاندان صفوی از شیخ صفی الدین اردبیلی تا چهره های تاثیرگذار سلسله صفوی بر تاریخ و فرهنگ ایران ' در هفته بزرگداشت اردبیل در تابستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، کریم جاجی زاده در جلسه برنامه ریزی هفته بزرگداشت اردبیل افزود: در این همایش چهره های برجسته و شخصیت های علمی و فرهنگی داخلی و خارجی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به نقش و تاثیر اردبیل در تاریخ ایران بیان کرد: روز اردبیل دارای ارزش ملی است چرا که می تواند روز بازآفرینی تاریخ دینی و حماسی ایران باشد.

روز 4 مرداد سالروز تشکیل حکومت صفوی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشوربعنوان روز اردبیل نام گرفته است.

از چند سال پیش در بزرگداشت این مناسبت برنامه های متنوع فرهنگی طی هفته ای که به نام هفته استان اردبیل نامگذاری شده است در شهرستان های مختلف استان برگزار می شود.

در این نشست همچنین پیشنهاداتی چون ساخت و رونمایی از تندیس شیخ صفی الدین اردبیلی، ساخت تندیس دیگر چهره های مفاخر اردبیلی برای تکمیل پروژه باغ موزه مفاخر اردبیل در هفته اردبیل مطرح شد.

همچنین سفارش ساخت سمفونی چالدران به عنوان نقطه طلایی دفاع ایرانیان از تشیع و میهن، چاپ چندین عنوان کتاب در ارتباط با تاریخ اردبیل و صفویه، برگزاری کارگاه های عکاسی و نقاشی با موضوعات مرتبط و برگزاری برنامه های متنوع ادبی و هنری در برخی از شهرستان های استان در این مشست پیشنهاد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز