استاندار اردبیل:

بهره برداری از پروژه های آب و برق موجب توسعه همه جانبه اردبیل می شود

۱۳۹۴/۰۱/۲۰ - ۰۷:۰۴:۱۵
کد خبر: ۲۷۶۰۸۵
بهره برداری از پروژه های آب و برق موجب توسعه همه جانبه اردبیل می شود
استاندار اردبیل گفت:با بهره برداری از پروژه های آب و برق در استان شاهد توسعه همه جانبه منطقه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه بررسی پروژه های آب و برق در دست اجرای استان با اشاره به هزینه کرد مبلغ 240 میلیارد تومان دربخش توزیع نیروی برق استان افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان در قالب 8 پروژه که از آن 3 پروژه از جمله ایجاد و تقویت پست های اردبیل ، گرمی و خلخال  با اعتباری بالغ بر100ملیارد تومان در حال اجراست و در اواخر سال 95 به بهره برداری خواهند رسید.

وی از انتقال خط برق به طول 150 کیلومتر خبرداد و گفت:  این خط از نیروگاه سبلان  به میانه با اعتباری بالغ  بر 110 میلیارد تومان اجرا که در شهریور ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید .

وی در مورد دیگر پروژه های در دست اجرای توزیع و انتقال برق استان گفت : با توسعه و اتمام پست برق مغان شهرستان پارس آباد و اتصال استان اردبیل به شبکه سراسری به مرتفع شدن بخشی از مشکلات فراروی در زمینه تولید شبکه سبلان کمک شایانی خواهد نمود.

خدابخش خاطرنشان کرد: به رغم این که استان اردبیل در زمینه توزیع  برق از وضعیت  مطلوبی برخوردار می باشد ولی باید مدیران و دست اندرکاران این مجموعه با مدیریت صحیح و با همدلی و همزبانی مردم در مصرف بهینه برق خانگی و صنعتی، شاهد شکوفایی بیشتر در این صنعت باشیم.

استاندار اردبیل افزود: در زمینه توزیع و انتقال برق صددرصد جمعیت  شهری و بیش از 95 درصد جمعیت روستایی از نعمت برق برخوردارند .

وی با مهم شمردن آب و فاضلاب شهری در توسعه  و عمران منطقه گفت: درحوزه آب و فاضلاب شهری امسال  24 میلیارد تومان اعتبار در زمینه اصلاح  و توسعه شبکه فاضلاب و احداث تصفیه خانه ها هزینه خواهد شد.

استاندار اردبیل در خصوص پروژه های آب و فاضلاب روستایی نیز بیان داشت: کل پروژه های اجرا شده در حوزه آب و فاضلاب روستایی 198 پروژه می باشد که تمامی پروژه ها فعال و از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار می باشد که برای اجرای آنها 39 میلیارد تومان اختصاص یافته که تابه حال 25 میلیارد تومان آن جهت  اجرای پروژه ها هزینه شده است.

خدابخش هم چنین اهمیت آب منطقه ای استان را یادآور شد و گفت: در این حوزه هم احداث سدها از جمله  سد گیوی، سد عمارت، سدپامچی و ... مطالعات آب از چشمه گورگور به اردبیل، مطالعات و احداث خط انتقال آب شرب اردبیل از رودخانه قزل اوزن به روش BOT و بهره برداری از واحد چهارم ایستگاه پمپاژ شناور سد یامچی از مهم ترین پروژه های آب منطقه ای در استان می باشد.

وی افزود: با اجرا و اتمام کلیه  پروژه های توزیع برق و آب در منطقه شاهد پیشرفت و توسعه عمران و آبادانی در سطح استان خواهیم بود.

سپس مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان نیز با بیان این که در استان اردبیل از سال 93 تا 97 تعداد 54 پروژه با اعتباری بالغ بر 88 میلیارد تومان اجرا خواهد شد گفت: با اجرای این پروژ ها ضمن  برطرف نمودن نیازهای جدید در استان شاهد  افزایش اطمینان و تامین  برق استان و توسعه  نیازهای آتی و افزایش ظرفیت  آن خواهیم بود.

حسین صبوری افزود: استان اردبیل دارای 1421 چاه  کشاورزی برق دار می باشد که از بین آنها 855 حلقه چاه  مجهز به کنتور هوشمند است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز