مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل:

آمادگی فرودگاه اردبیل برای ارائه خدمات شبانه روزی به پروازهای داخلی و خارجی

۱۳۹۴/۰۳/۰۶ - ۱۱:۳۶:۲۶
کد خبر: ۲۸۸۳۲۱
آمادگی فرودگاه اردبیل برای ارائه خدمات شبانه روزی به پروازهای داخلی و خارجی
مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: فضای پذیرش مسافردر فرودگاه اردبیل 13 هزار متر بوده و این فرودگاه آمادگی دارد به صورت 24 ساعته پروازهای مختلف را دایر و اداره کند.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، فخرالدین هاشمی افزود: هم اکنون شرکت های آسمان ، آتا ، ایران ایر و ایران ایر تور در این استان پرواز دایر کرده وبا شرکت های هواپیمایی مختلف داخلی و خارجی رایزنی های لازم برای حضور در فرودگاه اردبیل انجام شده و در صورت توافق اطلاع رسانی می شود.

محدودیت ناوگان هوایی با توجه به تحریم ها نیز دلیل دیگر کم شدن حضور شرکت های هواپیمایی در اردبیل است.

وی با بیان اینکه استقبال اردبیلی ها برای حضور شرکت های هواپیمایی کم است گفت: از نظر تجهیزات و فضای پذیرش فرودگاه اردبیل جزو فرودگاه های برتر کشور بوده و وجود دو سامانه ILS در این فرودگاه در کشور کم نظیر است.

وی از افزایش تعداد دو پرواز در اردبیل توسط شرکت هواپیمایی ایرتور خبر داد و گفت: این پرواز با هدف افزایش گردشگری در استان برقرار می شود.

وی ادامه داد : در حال حاضر به طور متوسط روزانه دو پرواز در استان انجام می شود و فرودگاه اردبیل آمادگی کامل برای پذیرش شرکت ها و افزایش پرواز را دارد.

مدیر کل فرودگاه های اردبیل در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت فرودگاه پارس آباد افزود: باندهای این فرودگاه نیاز به بهسازی دارد و هم اکنون اقدامات مربوط به لایه روکش این فرودگاه در دست اجرا بوده و باندهای این فرودگاه نیز از 30 متر به حد استاندارد 45 متری افزایش می یابد.

هاشمی گفت: استحکام باند این فرودگاه در گذشته 20 بود که باید این استحکام به 32 برسد که اقدامات لازم در این راستا شروع شده است.

وی ادامه داد : لایه اول مستحکم کردن باند تا شهریورماه سالجاری به پایان می رسد ولی برای اقدامات دیگر و تکمیل بهسازی این فرودگاه نیاز به 120 میلیارد اعتبار داریم.

هاشمی با بیان اینکه مطالعات لازم برای ادامه طرح بهسازی و تعریض فرودگاه پارس آباد انجام گرفته گفت: در صورت تخصیص اعتبار اقدامات اجرایی بدون وقفه آغاز می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز